طلبه یزدی رتبه برتر جشنواره «هنر آسمانی» را کسب کرد
کد خبر: 3910061
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

طلبه یزدی رتبه برتر جشنواره «هنر آسمانی» را کسب کرد

اسماعیل واقفی، طلبه یزدی و خالق رمان «واو» توانست در هفتمین جشنواره هنر آسمانی جایزه بخش رمان را کسب کند.

تجلیل از طلبه یزدی در جشنواره هنر آسمانیبه گزارش ایکنا از یزد، هفتمین جشنواره هنر آسمانی با معرفی برترین‌های بخش‌‌های مختلف  با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی شاعر برجسته استان یزد و کشور، هنرمندان، جمعی از مسئولان حوزوی، داستان‌نویسان و شاعران در قم برگزار شد که در این مراسم از برگزیدگان جشنواره از جمله اسماعیل واقفی طلبه و نویسنده یزدی به خاطر نگارش کتاب «واو» تقدیر شد و جایزه بخش رمان به وی تعلق گرفت.

رمان «واو» اولین محصول کارگاه آموزش داستان طلاب در حوزه هنری استان یزد است که سال 98 در 340 صفحه به همت واحد آفرینش‌های ادبی این نهاد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

این رمان تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی‌ ‌ایرانی، دغدغه مردی را روایت می‌کند که سعی دارد ایده استادش را محقق کند؛ ساخت اولین کارخانه لامپ در یزد آن هم زمانی که مردم شهر، هنوز برق را باور نکرده و آن را نپذیرفته‌اند. ماجرا از نصب اولین چراغ برق در یزد در سال 1311 شروع می‌شود و ...

کتاب «واو» در حوزه هنری یزد و نمایندگی‌های انتشارات سوره مهر در سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و مخاطبان همچنین می‌توانند پرسش‌ها و نظرات خود را در زمینه کتاب از طریق پیام رسان ایتا به نشانی evaghefi@ با نویسنده در میان بگذارند.

اسماعیل واقفی متولد 1366در یزد، فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه نویسندگی را از سال 1395 با حضور در کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری یزد آغاز کرد و این رمان حاصل دو سال تلاش اوست. وی که دانش آموخته رشته فیزیک است هم اکنون سطح دو حوزه علمیه را طی می‌کند و دو رمان دیگر را در دست تدوین و انتشار دارد.

یادآور می‌شود یک‌هزار و 75 اثر هنری در قالب شعر و داستان به دبیرخانه هفتمین جشنواره هنر آسمانی ارسال شده بود که ۵٨ اثر در زمینه شعر و نثر ادبی و ٢٠ اثر در بخش داستان به عنوان نامزد کسب رتبه برتر به مرحله پایانی راه پیدا کردند. به گفته دبیر کمیته داستان این جشنواره از میان 384 داستان ارسالی 20 اثر در مرحله ارزیابی اولیه پذیرفته و در نهایت پنج اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

تبلیغ دین، فرهنگ جهاد و شهادت، اخلاق، عرفان، اربعین حسینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات بخش عمومی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همچنین نقش افراطی‌گری و تکفیر در اسلام هراسی از موضوعات بخش ویژه هفتمین جشنواره هنر آسمانی بود.

انتهای پیام
captcha