فعالیت ۵۸۰ گروه جهادی در استان مرکزی
کد خبر: 3910192
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

فعالیت ۵۸۰ گروه جهادی در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از فعالیت ۵۸۰ گروه جهادی در استان در تخصصی‌های خدماتی، پزشکی، آموزشی خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محسن کریمی، فرماده سپاه روح‌الله استان مرکزی، عصر روز گذشته، 22 تیر ماه در مراسم افتتاح 7 پروژه محرومیت‌زدایی شازند گفت: اقدامات عملیاتی سپاه بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده که این نهاد علاوه بر اینکه در برقراری امنیت کشور در کنار مردم است از هیچ تلاشی در حوزه کشاورزی و محرومیت‌زدایی نیز کوتاهی نکرده است.

وی اظهار کرد: سپاه با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار پروژه‌هایی نظیر احداث کانال کشی آب روستایی، تعویض شبکه آب روستایی، لایروبی قنوات، ساخت استخرهای ذخیره آب، تعمیر و بهسازی خانه‌های محروم، ساخت مساجد و مدارس و احداث خانه محروم را در دستور کار دارد.

کریمی با اشاره به اینکه در قرارگاه محرومیت‌زدایی سه اولویت مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم دوستی اولویت است، بیان کرد: بسیج سازندگی استان با سازماندهی ۵۸۰ گروه جهادی اقدامات مختلفی را در تخصص‌های خدماتی، پزشکی، آموزشی، بهداشتی، کشاورزی و مهندسی انجام داده است و این خدمات رسانی‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۴۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی در دستور کار بسیج سازندگی سپاه روح الله قرار دارد که از این تعداد ۱۴۰ پروژه مربوط به آبرسانی و پروژه‌های کشاورزی است. همچنین ساخت بیش از ۱۵۰ واحد مسکونی مدنظر است که سال گذشته بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

توزیع 9500 بسته معیشتی در شازند

سرهنگ مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه شازند هم در این مراسم گفت: یکی از پروژه‌های شاخص امروز بهره‌برداری از کارگاه اشتغال‌زایی شهر مهاجران است که با راه اندازی ۴ واحد کارگاهی قالیبافی و خیاطی بیش از ۳۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شدند که در صورت همکاری نیروگاه شازند این اشتغال به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسد.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی شازند با ۷۰ صندوق اشتغالزایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد گام‌های مؤثری برداشته که این صندوق‌ها با حضور اهالی روستا و محلات حل مشکلات اشتغال مناطق خود را تحت پوشش دارند.

مهجوری اظهار کرد: بیش از ۷۰ گروه جهادی در بسیج سازندگی شازند مشغول فعالیت‌های  محرومیت‌زدایی هستند که در این گروه‌ها در بخش‌های مختلف سازماندهی شدند. همچنین بیش از ۱۵پروژه شاخص محرومیت‌زدایی انجام شده است و مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی این شهرستان تخصیص یافته است. در راستای خودکفایی برای سه محصول گندم، لوبیا و ذرت با هماهنگی بسیج کشاورزی اقدامات زیرساختی انجام شده است.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا کمک به آسیب دیدگان و محرومان پیش‌بینی شد که تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۹۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد و تهیه 10 هزار بسته معیشتی دیگر نیز در سه مرحله انجام می‌شود. همچنین راه اندازی ۱۵ کارگاه تولید ماسک و توزیع ۲۰۰ هزار ماسک، راه اندازی ۳ کارگاه تولید مواد ضدعفونی و توزیع ۶۰ هزار مواد ضدعفونی کننده از جمله فعالیت‌های قرارگاه زیستی سپاه شازند است.

انتهای پیام
captcha