تمهیدات کرونایی مساجد «سانتا کلارا» برای نمازگزاران
کد خبر: 3911244
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

تمهیدات کرونایی مساجد «سانتا کلارا» برای نمازگزاران

مساجد منطقه «سانتا کلارا» در ایالت کالیفرنیا با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت هرچه بیشتر ضوابط بهداشتی،‌ برای ارائه خدمات به نمازگزاران و برپایی نمازهای جمعه و جماعت تمهیداتی را در نظر گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل SFGATE، در توافق مساجد این منطقه با سازمان بهداشت عمومی سانتا کلارا مقرر شد که در طول هفته سه بار نماز جماعت در خارج از ساختمان مساجد و نماز جمعه نیز در سه زمان متوالی برگزار شود. همچنین بیشتر مساجد نمازهای جماعت را در پارکینگ‌های خود برگزار می‌‌کنند و محل نماز خواندن با نوارهایی فاصله‌گذاری شده تا مردم بتوانند ضمن رعایت دستورالعمل‌های حفظ فاصله اجتماعی، نماز بخوانند.

رئیس مرکز اسلامی اِورگرین(Evergreen Islamic Center) در توصیف شرایط پیش آمده اعلام کرد: حتی در هنگام شرایط بحرانی‌تر دیده نشده است که مسجدی بسته شود. این تأثیر زیادی بر روحیه مسلمانان دارد.

وی در توضیح چگونگی برگزاری نمازها افزود: تمام نمازها حتی نماز صبح به جماعت برگزار می‌شود. برای نمازهای جمعه که مقدس‌ترین نماز مسلمانان است نیز سه ساعت مختلف 1:30، 2 و 2:30 بعد از ظهر اعلام شده است.

این مرکز اسلامی برگزاری نماز را از اوایل ماه جاری میلادی آغاز کرد و در ابتدا فقط 25 نفر که قبلاً نام‌نویسی کرده بودند، اجازه حضور در نماز جماعت را داشتند. اکنون مطابق دستورالعمل‌های ایالتی، مراکز اسلامی و مساجد می‌توانند میزبان 35 نمازگزار باشند.

شهرستان سانتا کلارا در جنوب منطقه خلیج سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا، آمریکا واقع شده‌ و 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
captcha