اعلام جزئیات بیشتری از انتخابات اتحادیه مدغم قرآنی / تصویب آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات
کد خبر: 3911303
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
قربانی خبر داد:

اعلام جزئیات بیشتری از انتخابات اتحادیه مدغم قرآنی / تصویب آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه روز گذشته جلسه‌ای با موضوع تصویب آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات و شکایات برگزار شد، گفت: این جلسه با حضور دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی و چهار نفر از هر دو اتحادیه برپا شد تا روند انتخابات تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی به خوبی پیش برود.

اعلام جزئیات بیشتری از انتخابات اتحادیه مدغم قرآنی / تصویب آئین‌نامه رسیدگی به تخلفاترحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره جزئیات برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری در سوم مردادماه گفت: مقرر بود 600 نفر در سوم مردادماه به صورت حضوری در تهران با عنوان مجمع عمومی مشترک اتحادیه واحد قرآنی حضور پیدا کنند، اما به دلیل شرایط کرونایی کشور این امکان مهیا نشد.

وی با اشاره به تثبیت فعالیت اتحادیه‌های مدغم قرآنی در استان‌ها افزود: فعالیت این اتحادیه از سوی مهدی محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی از ماه‌ها پیش و سپس از سوی عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ادامه آن براساس امضایی که اعضای کمیته 16 نفره(متشکل از هشت نفر از هر دو اتحادیه کشوری) داشته‌اند، تصریح شد.

قربانی با اشاره به انتخابات اتحادیه مدغم قرآنی کشور اظهار کرد: حدود دو سال از فعالیت هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور می‌گذرد و یک سال از فعالیت آن باقی مانده است که مقرر شد انتخابات زودهنگام، براساس اساسنامه جدید برگزار شد. بنابر این برای این مجمع لازم بود که مجوزهای لازم از ستاد ملی مقابله با کرونا اخذ شود، این مجوز در خردادماه اخذ شد، اما مجدد این بیماری شیوع بیشتری یافت و این زمان به مردادماه موکول شد، اما در نهایت مقرر شد، تمام این افراد به صورت غیر متمرکز در استا‌ن‌های مربوطه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: جلسه توجیهی ناظران و مجریان انجام انتخابات کشوری اتحادیه، فردا، 30 مردادماه به شکل ویدئوکنفرانس با حضور نمایندگانی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان تبلیغات اسلامی استان و اتحادیه‌های استانی به صورت همزمان انجام می‌شود تا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات در روز سوم مردادماه به صورت غیر متمرکز در تک تک استان‌ها صورت گیرد و این آخرین مرحله به خوبی به پایان برسد و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به صورت واحد فعالیت خود را آغاز کند.


بیشتر بخوانید:


مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه ادارات کل ارشاد‌ استان‌ها مجری برگزاری این مجمع هستند، اظهار کرد: همچنین در ستاد مرکزی (در تهران) نیز مهدی محمدی، دبیر این هیئت و مدیران عامل و رؤسای هیئت مدیره دو اتحادیه و ناظرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه روند برگزاری مجمع و انتخابات از طریق ستاد مرکزی نیز به صورت ویدئویی ارزیابی می‌شود، بیان کرد: از هر استان به تعداد نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی با ضریب دو، می‌توانند در انتخابات هیئت مدیره حضور داشته و رأی دهند، البته پیش از آن نیز مجمع عمومی برای رأی‌گیری انحلال هر دو اتحادیه تشکیل خواهد شد که سازوکارهایی نیز برای آن مهیا شده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

قربانی با اشاره به اینکه روز گذشته، 28 تیرماه نیز جلسه‌ای با موضوع بررسی آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات و شکایات برگزار شد، گفت: این جلسه با حضوری مهدی محمدی، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی و چهار نفر از هر دو اتحادیه تشکل شد که طی آن این آئین‌نامه تصویب شد تا اگر در سوم مردادماه به موردی از تخلف و یا شکایت در سطح استان‌ها روبه‌رو شدند، بر این اساس عمل کنند.

وی درباره نامزدهای انتخابات اتحادیه مدغم قرآنی کشور اضافه کرد: احراز هویت افراد متقاضی نامزدی این دوره از مسابقات بررسی شده و اسامی آنها طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

قربانی با تأکید بر انجام انتخابات در اوج همدلی و همراهی و به دوری از نفاق و جدایی اظهار کرد: براساس بیانیه مشترک مدیران عامل دو اتحادیه قرآنی موجود، این انتخابات با حضور فعال در فرآیند برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان اتحادیه کشوری انجام می‌شود. همچنین در روز انتخابات هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور هیچ‌گونه تجمعی در مکان‌های مجری رأی‌گیری در استان‌ها صورت نمی‌گیرد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌‌گذاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha