گزارشی از عملکرد ستاد طرح ملی تلاوت در ایام کرونا
کد خبر: 3911340
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

گزارشی از عملکرد ستاد طرح ملی تلاوت در ایام کرونا

دبیر ستاد طرح ملی تلاوت گزارشی از عملکرد فعالیت‌های ستاد در ایام کرونا را شرح داد.

به گزارش ایکنا؛ حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: باتوجه به شیوع کرونا از اسفند‌ماه سال گذشته و ادامه‌دار بودن این وضعیت در کشور، ستاد طرح ملی تلاوت، اقدام به برگزاری همایش سراسری مدیران مجری طرح در فضای مجازی کرد و مؤسسات مجری طرح درباره شیوه ثبت‌نام سال 99 و ارائه و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان مطالبی را بیان کردند. در این جلسات غیر‌حضوری، تعداد 22 مؤسسه از 20 استان، آمادگی خود را برای برپایی طرح ملی تلاوت اعلام کردند.

دبیر ستاد طرح ملی تلاوت با اشاره به فعالیت‌های ستاد طرح ملی تلاوت در ایام کرونا افزود: در وضعیت بحران کشور، سامانه مجازی وبینار طرح ملی تلاوت راه‌اندازی شد. این سامانه برای برگزاری کلاس‌های آموزش ویژه نوجوانان طرح ملی طراحی شد. همچنین به این شیوه، ثبت‌نام ترم یک قرآن‌آموزان که در سال گذشته به عقب افتاده بود، آغاز و تا پایان تیر‌ماه ادامه خواهد داشت. در این مدت 10 استان ثبت‌نام خود را تکمیل و تعداد 450 شرکت‌کننده دختر و پسر برای دوره‌های آموزشی طرح ثبت‌‌نام کردند.

مقدم‌کیا ادامه داد: با ایجاد فضای مجازی وبینار، ستاد طرح ملی تلاوت، آموزش‌های خود را معطوف به 20 استان قرار نداده و با این سامانه امکان توسعه طرح ملی تلاوت در همه شهر و استان‌های کشور بدون هیچ محدودیتی با در نظر گرفتن فضای آموزشی مناسب، به صورت سراسری امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر تعویق مسابقات شوق تلاوت به دلیل شیوع کرونا ویروس، تصریح کرد: با همکاری معاونت آستان قدس رضوی، مسابقات شوق تلاوت برگزار خواهد شد. البته با شرایط موجود در کشور، امکان زمانبندی مشخص برای این موضوع وجود ندارد. در نظر گرفته شده است که نوجوانان برای رقابت در سال 1400، سفرهای استانی در مرحله نیمه نهایی به استان‌های اصفهان و شیراز و در مرحله نهایی به جزیره کیش داشته باشند.

مقدم‌کیا با تأکید بر کتاب‌های منتشر شده برای طرح ملی تلاوت، یادآور شد: چاپ تعدادی از کتب‌های طرح ملی تلاوت به مرحله پایانی رسید. در  این راستا هفت جلد کتب برای دوره دو ساله نخست طرح ملی تلاوت، یک کتاب برای دوره پیش‌نیاز آماده شد.

وی همچنین به تکمیل اتوماسیون اداری طرح ملی تلاوت اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا همه آموزشگاه‌های طرح ملی تلاوت تعطیل بودند و دسترسی به آنها بسیار مشکل بود که با راه‌اندازی اتوماسیون تحت وب، ارتباط بین ستاد و استان‌ها در سهولت انجام شد.

حسین مقدم‌کیا در پایان خاطر‌نشان کرد: به منظور دسترسی همه مؤسسات مجری، به صفحه سایت رسمی طرح ملی تلاوت، تغییراتی در صفحه ثبت نام صورت گرفت و بخشی به نام اساتید و دانشجویان در این صفحه مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha