نماز؛ زیباترین راز هستی
کد خبر: 3911729
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:

نماز؛ زیباترین راز هستی

آمنه لطفیان سرگزی گفت: نماز اصیل‌ترین، جاودانه‌ترین و زیباترین راز هستی و نیاز آدمی است. نمازگزاری که خدا را در همه حال حاضر و ناظر اعمال خود می‌داند با شرافت انسانی‌اش آشنا می‌شود و تصوری عالی از طبیعت و فطرت خود به‌دست می‌آورد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آمنه لطفیان سرگزی، مدرس حوزه و دانشگاه در نشست دانشجویی «اذان و نماز دو گنج الهی» که 31 تیرماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: بشر هر چه قدر نسبت به توحید و نماز آگاهی بیشتری داشته باشد کامل‌تر می‌شود؛ چنانکه کبوتر برای پرواز به دو بال نیاز دارد، آدمی هم به دو بال نماز و زکات برای قرب به خدا محتاج است.

وی با اشاره به اینکه رویگردانی از یاد خدا، انسان را در تنگنای معیشتی قرار می‌دهد، بیان کرد: نماز و رزق حلال وسیله‌ای برای رشد و تعالی و ایجاد آرامش روانی در انسان‌هاست. توجه داشته باشیم که مطالعه درباره نماز عاملی برای حرکت صحیح در مسیر زندگی است.

این مبلغ حوزوی  ادامه داد: نماز اصیل‌ترین، جاودانه‌ترین و زیباترین راز هستی و نیاز آدمی است. نمازگزاری که خدا را در همه حال حاضر و ناظر اعمال خود می‌داند با شرافت انسانی‌اش آشنا می‌شود و تصوری عالی از طبیعت و فطرت خود به‌دست می‌آورد.

لطفیان سرگزی با بیان اینکه راه تحصیل معانی باطنی نماز، معرفت یقینی به الله است، اظهار کرد: منادیان نماز وقتی به نماز می‌ایستند بهشت را در سمت راست و دوزخ را در سمت چپ و فرشته مرگ را در پشت سر خود مشاهده می‌کنند و پندارشان این است که این آخرین نمازشان است.

وی با اشاره به اینکه بین انتظارات و واقعیت‌ها باید موازنه برقرار کرد، گفت: در یک جامعه، نمازگزار خوب ملاک است نه نمازگزار زیاد. شیوه‌های خانوادگی در ترویج نماز بسیار مهم و مؤثر است و خانواده باید به خواستگاهی بر حضور افراد متدین در اجتماع تبدیل شود. همان‌طور که باید به اقامه نماز و تدبر در قرآن توجه شود، آشنایی با معارف نهج‌البلاغه و مواعظ صحیفه سجادیه را فراموش نکنیم.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه شرکت در نماز‌های جمعه و جماعت مهم‌تر و برتر از تجارت و بازرگانی است، بیان کرد: اذان و نماز‌های جمعه و جماعت انسان را به یاد خدا و دادگاه عدل او می‌اندازد و برای انسان نورانیت می‌آورد.

مینا خطابی
انتهای پیام
captcha