قرآن را به خانه‌ها ببریم
کد خبر: 3913134
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

قرآن را به خانه‌ها ببریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: برای اینکه مردم بیشتر با قرآن انس پیدا کنند باید سعی کنیم قرآن را به فضای خانه‌ها ببریم و دوره‌ها و جلسات خانگی قرآن را بیش از پیش در جامعه ترویج کنیم.

قرآن را به خانه‌ها ببریم

حجت الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت بهره‌گیری از قرآن در بخش‌های مختلف جامعه اظهار کرد: امروز واقعیت جامعه ما با آن میزانی که باید در زندگی قرآنی داشته باشیم فاصله دارد.
وی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی نباید به قاریان و حافظان خلاصه شوند، گفت: این افراد را هم اگر بخواهیم با کل جامعه در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که درصد خیلی پایینی از جمعیت را تشکیل می‌دهند.
این مسئول بیان کرد: برای این فضا که مردم بیشتر انس پیدا کنند باید سعی کنیم قرآن را به فضای خانه‌ها ببریم و دوره‌ها و جلسات خانگی قرآن را بیش از پیش در جامعه ترویج کنیم.
ولائی‌برحق با اشاره به اینکه متاسفانه در بخشی از جامعه حتی با صحیح‌خوانی قرآن هم مشکل داریم گفت: باید به سمتی برویم که شبکه تربیتی قرآنی با نگاه به فهم قرآن را در جامعه ترویج کنیم.
وی نقش آموزش و پرورش در این حوزه را بسیار مهم دانست و گفت: مدارس با توجه به اینکه آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند، در این حوزه از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخودار هستند و در کنار آن دانشگاه فرهنگیان هم بسیار مهم و قابل توجه هستند.
این مسئول بیان کرد: شاید بتوان گفت که دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه معلمان جامعه را آموزش می‌دهند، اهمیت بسیار مضاعفی دارند و اگر به آن توجه نکنیم، قطعا آموزش و پرورش هم با مشکل مواجه می‌شود.
وی به تشکیل شوراهای عالی قرآنی در استان‌ها اشاره کرد و گفت: اگر این شورا به نحو احسن از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها استفاده کند و بین آموزش و پرورش و بخش‌های قرآنی ارتباط خوبی ایجاد کند، قدم‌های قابل توجهی در این زمینه برداشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha