توجه به امامت در دوران امام محمد باقر‌(ع) شکوفا شد
کد خبر: 3913229
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی:

توجه به امامت در دوران امام محمد باقر‌(ع) شکوفا شد

رئیس مجتمع آموزش عالی شهیده بنت الهدی با بیان اینکه شکوفایی توجه به امامت در دوران امام باقر(ع) صورت گرفت، تصریح کرد: امام معصوم(ع) دارای ارج و منزلت والا است و نمی‌توان ایشان را همانند دیگر انسان‌ها در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی ظهر امروز در مراسم شهادت امام محمد باقر‌(ع) که در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با اشاره به اختصاص لقب باقرالعلوم به این امام بزرگوار اظهار کرد: این لقب زیبنده این امام بزرگوار است که به معنای شکافنده علم‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: روایات نقل شده از امام صادق‌(ع) بسیار بیشتر از روایات نقل شده از امام باقر‌(ع) است، ولی با این وجود، لفظ باقر العلوم تنها به پیشوای پنجم شیعیان اختصاص پیدا کرده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) دارای شأن صادقیت، باقریت و سجادیت هستند، گفت: وهابیت فاصله بین شیعه و سنی را عمق بخشید و سؤالاتی در زمینه تفاوت نداشتن ائمه اطهار (ع) با دیگر انسان‌ها مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های دقیقی از زمان معاویه و پیش از آن صورت گرفت تا شأن بالای معنوی و ارتباط و اتصال با خدای ائمه اطهار (ع) نادیده گرفته شود و ائمه اطهار‌(ع) دارای شأن انسانی معمولی باشند.

حجت‌الاسلام کاویانی با اشاره به قداست‌زدایی به عنوان یکی دیگر از دشمنی‌ها افزود: تا دوران کنونی این دشمنی‌ها و توطئه‌ها ادامه دارد و اگر به این امر توجه نشود، دین تباه و نابود خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید آگاه بود چنین جریان‌های فاسدی تا روز قیامت ادامه دارد. به عنوان مثال در دورانی از تاریخ به اندازه‌ای به تباهی و فنا رسیدند که از سر از بدن امام معصوم(ع) جدا کردند و بر پیکر ایشان تاختند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه شکوفایی توجه به امامت در دوران امام باقر(ع) صورت گرفت، تصریح کرد: امام معصوم(ع) دارای ارج و منزلت والا است و نمی‌توان ایشان را همانند دیگر انسان‌ها در نظر گرفت.

وی به روایتی در زمینه علت نیاز به امام اشاره کرد و افزود: باقی ماندن هستی در بر مدار صلاح و خیر به امام نیاز دارد و می‌توان بیان کرد نظام آفرینش به محمد(ص) و آل محمد‌(ع) اتصال دارد و اگر این اتصال قطع شود، سیستم هستی از بین می‌رود و نابود می‌شود.

استاد جامعةالمصطفی با بیان اینکه معارف دینی قطعی و ثابت است، گفت: می‌توان با یقین بیان کرد اگر حجت و امام معصوم نباشد، زمین اهل خود را فرو می‌برد و نظام هستی بر هم می‌ریزد.

انتهای پیام
captcha