کتاب «درسنامه نامه‌ها» از سوی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) منتشر شد
کد خبر: 3913628
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

کتاب «درسنامه نامه‌ها» از سوی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) منتشر شد

کتاب تحلیل نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا با عنوان «درسنامه نامه‌ها» به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین حسن رضایی از سوی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) منتشر شد.

به گزارش ایکنا، این کتاب خواندنی با یک مقدمه و ۱۵ بخش ده‌ها مطلب تحلیلی و خواندنی را در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد.

این گزارش حاکی است «ضرورت شناخت بی‌واسطه اسلام»، «تروریسم و برخورد دوگانه غرب با آن»، «نقش استعمار در ایجاد گروه‌های تروریستی»، «نقش متحدان منطقه‌ای غرب در ایجاد گروه‌های تروریستی»، «تروریستم دولتی رژیم اسرائیل»، «وحشت افکنی تروریسم و سکوت جهانی»، «اخلاقی‌ترین و انسانی‌ترین مکتب»، «ظرفیت جهان اسلام در مواجهه با تروریسم»، «شناخت باختر از مسلمانان»، «برخورد دوگانه غرب با جنبش‌های بیداری اسلامی»، «ترویج اسلام هراسی از سوی غرب»، «چرایی جذب شدن جوانان اروپا به گروه‌های تروریستی»، «شبیه‌سازی و همانندسازی فرهنگی»، «پیوند‌های فرهنگی همگون و ناهمگون»، «سیره عملی آیت‌الله خامنه‌ای در عرصه تعامل با دیگران» شامل بخش‌های پانزده گانه کتاب است.

این کتاب در پیشگفتار و مقدمه مروری بر زندگینامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، برخی از آثار ایشان، تألیفات و ترجمه‌ها، همچنین چرایی خطاب به جوانان را مورد بررسی قرار می‌دهد و در انتهای کتاب (پیوست‌ها) متن نامه اول و دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان در کشور‌های غربی را که در بهمن ۹۳ و آذر ۹۴ نوشته شده است، را درج کرده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است؛ اگر جوانان غرب به تاریخ و گذشته خود برگردند، می‌بینند که جامعه غربی روز به روز از ارزش‌های اصیل خود فاصله می‌گیرد، انقلاب فرانسه که تاریخ غرب، خود را مدیون آن می‌داند، سه شعار کلیدی داشت؛ «مساوات»، «آزادی» و «برادری»، این درحالی است که امروز در جامعه غربی هیچ سخنی از مساوات وجود ندارد. آزادی هم به مسائل پیش پا افتاده تنزل یافته و برادری نیز بسیار کمیاب شده است.

این کتاب ارزشمند به کوشش حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی و همکاری حجت‌الاسلام حسین حیدری‌مهذب در ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۲۷ هزار تومان از سوی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) منتشر و هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
انتهای پیام
captcha