239 مؤسسه قرآنی در استان تهران گزارش عملکرد خود را ارائه دادند
کد خبر: 3914200
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
برای دریافت حمایت یک میلیون تومانی؛

239 مؤسسه قرآنی در استان تهران گزارش عملکرد خود را ارائه دادند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران با اشاره به جمع‌آوری گزارش عملکرد مؤسسات برای دریافت مبلغ اندک یک میلیون تومان برای هر مؤسسه، گفت: 239 مرکز قرآنی در استان گزارش‌های خود را ارائه دادند.

میثم طاهرآبادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره فعالیت مؤسسات در وضعیت کرونایی به ویژه تشکل‌های قرآنی این استان اظهار کرد: با توجه به تعطیلی دوره‌‌های آموزشی، نه تنها مؤسسات قرآنی در استان تهران بلکه در کل کشور با مشکلاتی مواجه‌اند.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی حضوری مؤسسات به دلیل استقبال کم خانواده‌ها و نگرانی از این بیماری خطرناک تعطیل شده است و با تمام محدودیت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، بالاجبار به این فضا کوچ کرده‌اند. تعداد مؤسساتی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوره‌هایشان را حضوری برگزار می‌کنند اندک هستند.

طاهرآبادی با اشاره به اینکه به طور عمده با ریزش مخاطبان در حیطه فعالیت مؤسسات روبه‌رو شدیم و آنان دوران ضرر و زیان را طی می‌کنند، گفت: حتی فعالیت مؤسساتی با سابقه چندین ساله متوقف شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران با اشاره به اینکه بسیاری از مؤسسات قرآنی در تهران مانند سایر استان‌ها با مسئله پرداخت اجاره‌بها دست به گریبان هستند و حمایت‌های لازم صورت نگرفته است، اظهار کرد: طبق اعلام اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در مجموع 239 مؤسسه در استان تهران، گزارش‌ عملکرد خود را ارسال کردند تا مبلغ حمایتی یک میلیون تومان که بسیار ناچیز است، ارائه شود. این مؤسسات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دارند.

وی در پاسخ به اینکه زمان ارسال گزارش عملکرد برای دریافت مبلغ یک میلیون تمدید می‌شود یا خیر؟ افزود: این بازه زمانی چندین بار تمدید شده، اما به دلیل اینکه صورت‌جلسه شده است، نمی‌توان قولی داد مگر اینکه تعداد درخواست‌ها زیاد باشد که با موافقت اتحادیه کشوری این امر محقق خواهد شد.

طاهرآبادی در خصوص روند بازدید از مؤسسات سطح استان اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شرایط کرونا امکان بازدید حضوری و جلسات با فعالان مؤسسات فراهم نیست، در حالی که یکی از مهمترین برنامه‌های اتحادیه استان تهران همین بازدیدهاست. در صورتی که شرایط بهتر شود، این امر حتماً انجام خواهد شد.

وی درباره مذاکرات اتحادیه استان با بانک‌های قرض‌الحسنه بیان کرد: طی این رایزنی مؤسسات به تناوب و براساس اولویت برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha