رشد ۴۴ درصدی پرداخت زکات در استان مرکزی
کد خبر: 3914347
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

رشد ۴۴ درصدی پرداخت زکات در استان مرکزی

در سه ماهه نخست امسال ۶ میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان زکات در استان مرکزی جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

رشد 44 درصدی زکات در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، شاپور جلالی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات در رفع مشکلات اقتصادی و کاهش فقر مؤثر است، گفت: در سه ماهه نخست امسال ۶ میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی پرداخت زکات توسط ائمه جمعه، تلاش‌های مبلغان و عاملان زکات، عوامل افزایش درآمد زکات را مصرف زکات جمع‌آوری شده در همان محل، امضای تفاهم‌نامه‌های کاربردی با مساجد، اطلاع‌رسانی محل مصرف زکات جمع‌آوری شده، استفاده از ظرفیت مبلغان سازمان تبلیغات و نقش مؤثر درآمدهای حاصل از زکات به‌منظور رفع فقر و محرومیت‌زدایی اعلام کرد.

جلالی در پایان بیان کرد: زکات‌پردازان و عموم مردم نیک‌‌اندیش استان مرکزی می‌توانند با حضور در امداد از نزدیک شاهد نقش اثر‌بخش زکات در توانمندسازی محرومان و مصارف زکات باشند و با روند توانمند‌سازی مددجویان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، احیای فرائض دینی و رفع گرفتاری، مشکلات فقرا و نیازمندان آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha