کیفیت جلسات عزای اباعبدالله(ع) فدای کمیت نشود
کد خبر: 3914744
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶

کیفیت جلسات عزای اباعبدالله(ع) فدای کمیت نشود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به جلسات عزاداری اباعبدالله(ع) به مراتب مهمتر از کمیت است،‌ تصریح کرد: مراسم باید پرمحتوا و با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، عصر روز گذشته، 14 مرداد ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور مسئولان ارشد استان، مداحان و رؤسای هیئت‌های مذهبی در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه هماهنگی‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف باعث شده است تا خدمات با موفقیت بیشتری همراه باشد، گفت: باید از تمام ظرفیت برای بروز کمترین آسیب و رفع دغدغه کادر درمان و سلامت استان استفاده شود تا با اطمینان کامل از این بحران عبور کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا مشخص است و در حال حاضر هیچ درمانی جز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وجود ندارد، اظهار کرد: در روزهای اول وضعیت استان خوب نبود و در گروه قرمز قرار داشت، اما با تلاش کادر درمان و رعایت مردم جزو 5 استان آخر از لحاظ شیوع بیماری قرار گرفتیم. امروز با شیوع موج دوم بحران کرونا حال استان و اراک خوب نیست و اگر همکای مردم بیشتر نشود، شرایط به قبل و اعمال محدودیت‌های بیشتر از ماه اسفند و فروردین بازمی‌گردد و بی‌شک مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

افزایش ضریب صیانت و مراقبت

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه ضریب صیانت و مراقبت را باید افزایش داد، تأکید کرد: اگر تمام قوانین وضع شده رعایت شود به زودی به شرایط عادی باز خواهیم گشت. مسئولان وظیفه مراقبت از مردم را برعهده دارند و مردم نیز مکلف به همراهی هستند. فشار بر کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی بسیار است، این نیروهای خدوم و انقلابی بسیار خسته هستند و همه ما مکلف به رعایت بهداشت و مهار بیماری هستیم.

وی اظهار کرد: همه ما ضامن سلامتی خود و دیگران هستیم، همان قدر که باید به سلامتی خود اهمیت دهیم موظف هستیم برای سلامت دیگران نیز اهمیت قائل باشیم. با تلاش و همت همه مردم و مسئولان انتظار می‌رود استان مرکزی بار دیگر رنگ سفید به خود گرفته و از بحران بیماری خارج شود. احیاگری و روشنگری مردم وظیفه مسئولان است و باید به این مهم به خوبی توجه کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی کیفیت‌بخشی به جلسات عزاداری اباعبدالله(ع) را به مراتب مهمتر از کمیت دانست و بیان کرد: مراسم باید پرمحتوا و با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود. در جلسات باید موازین شرعی، قانونی و اخلاقی رعایت شود؛ چراکه موظف به حفظ آبروی جهان اسلام هستیم. جهان بشری باید بداند شیعیان در عین پایبندی به دوستداری اهل‌بیت(ع) به سلامت جامعه و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی نیز اهمیت می‌دهد.

فصل‌الخطاب مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، نیز در این جلسه اظهار کرد: مسئولان، هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم وظیفه دارند تبعیت خود از منویات رهبری در خصوص رعایت موازین بهداشتی را اعلام کنند. ایشان در سخنرانی خود فرمودند: «بنده از تمام مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا تبعیت می‌کنم» و این سخن از سوی ایشان حجت را بر ما تمام می‌کند.

وی از تشکیل کارگروه ویژه محرم با دستورالعمل ستاد هماهنگی مقابله با کرونا خبر داد و افزود: اداره کل تبلیغات استان آمادگی خود را برای ایجاد این کارگروه اعلام می‌کند. برنامه‌های اعمال شده در عرفه نشان داد اگر به موقع تصمیم‌گیری شود و همه یک‌دل و یک‌صدا پیش رویم جامعه ذاکرین تبعیت کرده و برنامه‌های خود را مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیش می برند.

انتهای پیام
captcha