ترویج جلسات خانگی قرآن/ فعالان قرآنی در تشکیل تمدن نوین اسلامی سهیم باشند
کد خبر: 3916356
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

ترویج جلسات خانگی قرآن/ فعالان قرآنی در تشکیل تمدن نوین اسلامی سهیم باشند

رئیس سازمان دارالقرآن کشور، گفت: برای اینکه مردم بیشتر با قرآن انس پیدا کنند باید سعی کنیم قرآن را به فضای خانه‌ها برده و دوره‌ها و جلسات خانگی قرآن را بیش از پیش در جامعه ترویج کنیم.

ارتباط جامعه با فضای قرآنی افزایش پیدا کندحجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: عمل به قرآن از تمام امور، مهم‌تر است که در این راستا باید مخاطبان توسعه یافته و ارتباط جامعه مخاطب با فضای قرآنی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به زندگی سعادتمند باید به سمت آموزش‌های قرآنی و اجرای آن در سطح زندگی بپردازیم، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، به عنوان یک نهاد انقلابی باید در راستای توسعه آموزش‌های تخصصی و کاربردی به مردم که از ضروریات جامعه اسلامی محسوب می‌شود، هرگونه اقدام لازم را انجام دهد.

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ با بیان‌اینکه ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: همه فعالان قرآنی وظیفه خود را برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و تشکیل تمدن نوین اسلامی انجام دهند.

رئیس دارالقرآن الکریم، با اشاره به تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با ضرورت بهره‌گیری از قرآن در بخش‌های مختلف جامعه اظهار کرد: امروز واقعیت جامعه ما با آن میزانی که باید در زندگی قرآنی داشته باشیم فاصله دارد.

وی افزود: برای اینکه مردم بیشتر با قرآن انس پیدا کنند باید سعی کنیم قرآن را به فضای خانه‌ها برده و دوره‌ها و جلسات خانگی قرآن را بیش از پیش در جامعه ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ، ادامه داد: یکی از برنامه‌های اساسی که در برنامه‌های سازمان دارالقرآن به عنوان برنامه اصلی تعریف شده، این است که مخاطبان توسعه یابند و هم چنین جامعه مخاطب باید در ارتباط با فضای قرآنی بیشتر شود.

وی بیان کرد: فهم قرآن، تدبر و عمل به آن باید در فضایی که مقام معظم رهبری بدان تأکید کرده‌اند که قطعاً قرآن و اهل بیت نیز این انتظار را از ما دارند، باید با فهم به قرآن و عمل به آن، در کنار تلاوت و حفظ آن و آموزش‌های قرآنی، معارف آن و اسلام ناب را از این ظرفیت و گنجینه بزرگ محتوای دینی نیز بهره بگیریم.

وی توضیح داد: بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری، قرآن کتاب زندگی است و باید از محتوای قرآنی استفاده کنیم چرا که قرآن، دستورالعمل‌های زندگی بهتر را صادر کرده است که با توسل به آن، می‌توان زندگی مطلوب را تعریف کرد.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های قرآن در زندگی بیشتر بهره برد اضافه کرد: باید معارف قرآنی را بیشتر درک کرد و با تدبر در قرآن بیشتر آشنا شویم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور بیان کرد: عمل به قرآن از همه چیز مهم‌تر است که همه این‌ها مقدمه عمل و رفتار و تربیت قرآنی است که در دستور کار سازمان دارالقرآن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان دارالقرآن غیر از این موضوعات، برخی از اتفاقات حکومتی و وظایف حاکمیتی مثل چاپ و نشر و کتابت قرآن کریم نیز بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ، گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد که با عنایت به این ظرفیت‌ها و با توجه به سابقه دینی این استان، باید در راستای توسعه فرهنگ قرآنی هر چه بیشتر از توانمندی‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha