شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات قرآن استان تهران
کد خبر: 3917062
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات قرآن استان تهران

چهل‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن استان تهران در حالی از روز گذشته آغاز شد که در این دوره و با توجه به شرایط کرونایی تمهیداتی برای رعایت نکات بهداشتی در نظر گرفته شده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات قرآن استان تهران

به گزارش ایکنا، چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن استان تهران از روز گذشته، ۲۶ مردادماه، در مجتمع بصیرت اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

در این دوره از مسابقات پروتکل‌های بهداشتی مطلوبی برای مقابله به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به نصب تونل ضدعفونی‌کننده در ورودی محل برگزاری مسابقات اشاره کرد.

هشدار به متسابقان برای همراه نداشتن فرد یا افرادی از خانواده و توزیع ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده به تمامی شرکت‌کنندگان و مراجعان از دیگر موارد بهداشتی برای برگزاری بهتر این دوره از مسابقات است.

همچنین عوامل برگزارکننده، زمان تقریبی اجرای هر کدام از شرکت‌کنندگان را به متسابقان اعلام کرده‌اند تا از ازدحام در محل برگزاری آزمون جلوگیری شود. ضدعفونی کردن جایگاه شرکت‌کننده از صندلی تا میکروفن و تمام مواردی که متسابق در زمان اجرا با آن برخورد دارد از جمله دیگر‌ تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده برای رعایت نکات بهداشتی در این دوره از مسابقات است.

عوامل برگزاری مسابقات برای جلوگیری از هرگونه تعامل و ارتباطات اضافی که منجر به نقض موارد بهداشتی می‌شود، اقدام به ارسال تلاوت‌های شرکت‌کنندگان از طریق نرم‌افزار اختصاصی برای آنها کرده‌اند تا به جای تهیه لوح فشرده از اجرای هر شرکت‌کننده، اثر او از طریق این نرم‌افزار در اختیارش قرار گیرد.

از دیگر تمهیدات معیّن‌ برای رعایت نکات بهداشتی می‌توان به برنامه‌ریزی برای برگزاری محدود مراسم اختتامیه اشاره کرد. مراسم اختتامیه این دوره نیز در دو گروه بانوان و آقایان به صورت کاملاً محدود و صرفاً با حضور برگزیدگان‌ برپا می‌شود.

یادآور می‌شود، چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران از روز گذشته آغاز شد و تا ۲۹‌مردادماه در دارالقرآن بصیرت محله حکیمیه شهر تهران ادامه دارد. در این دوره از مسابقات مجموعاً ۱۷۰ شرکت‌کننده در دو گروه بانوان و آقایان‌ حضور دارند.

انتهای پیام
captcha