نهادهای جامعه مدنی آسه‌آن: رهبران اسلامی سازش با اسرائیل را محکوم کنند
کد خبر: 3917725
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹

نهادهای جامعه مدنی آسه‌آن: رهبران اسلامی سازش با اسرائیل را محکوم کنند

جمعی از نهادهای مدنی کشورهای جنوب شرق آسیا در بیانیه‌ای مشترک خواستار محکوم کردن عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی از سوی رهبران مسلمان و جوامع مدنی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از نیواستریت تایمز، این نهادهای مدنی در بیانیه مشترک خود از رهبران کشورهای اسلامی و فعالان مسلمان خواستند که اقدامات و مواضع امارات در مورد عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را به طور عملی رد و در برابر آن مقاومت کنند.

در این بیانیه، که به امضای ائتلاف مردمی آسه‌آن برای فلسطین، دبیرخانه فلسطین در مالزی، انجمن عدالت و اقدامات بشردوستانه کامبوج و کارگروه الاقصی اندونزی رسیده، آمده است: ما جوامع مدنی آسه‌آن امروز جلسه‌ای را تشکیل دادیم تا مواضع خود را در مورد توافق اخیر بین امارات و اسرائیل اعلام کنیم. می‌دانیم که امارات متحده عربی در تمام این سال‌ها سرگرم مقدمات عادی‌سازی روابط با اسرائیل بوده است. از همه رهبران مسلمان و جوامع مدنی می‌خواهیم تا معاهده عادی‌سازی را رد کنند. همچنین خواستاریم که در برابر این توافق مقاومت جدی شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این توافق‌نامه در واقع بخشی از معامله قرن است که توسط دولت ترامپ به عنوان طرحی برای کنترل همه کشورهای عربی در مسیر منافع اسرائیل تنظیم شده است. این توافق تهاجم دائم به فلسطینیان را مشروعیت می‌بخشد، اشغال فلسطین توسط اسرائیل را شدت می‌دهد و اتحاد اسرائیل با رژیم‌های خودکامه عرب را تقویت می‌کند.

در بخش دیگری از آن نوشته شده است: از نظر ما این اقدام «توافقی برای جنگ» و ایجاد درگیری‌های بیشتر در منطقه است. ادعای امارات برای نزدیک شدن به اسرائیل به بهانه متوقف کردن روند الحاق کرانه باختری را رد می‌کنیم. چنین ترویج صلحی در خاورمیانه یک فریب است.

امضا‌کنندگان در پایان این بیانیه آورده‌اند: به صراحت اعلام می‌کنیم که اقدام امارات محکوم است و این توافق یک خیانت، تجاوز و پایمال کردن تلاش‌ها و مبارزات مردم فلسطین برای آزادی محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha