حرکت شهید سلیمانی در زیر پرچم حسینی بود / بزرگترین برج پرچم ایران سیاهپوش شد
کد خبر: 3917855
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
حجت‌الاسلام ابوترابی:

حرکت شهید سلیمانی در زیر پرچم حسینی بود / بزرگترین برج پرچم ایران سیاهپوش شد

امام جمعه موقت تهران در مراسم نصب بزرگترین پرچم یاحسین(ع) ایران با اشاره به اینکه عاشورا درس مقاومت و استقامت است و مکتب عاشورا به معنی عمل صالح و استقامت در برابر عمل کفر است، گفت: فردی مثل سپهبد قاسم سلیمانی، زیر این پرچم حرکت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در سومین آئین «سلام بر محرم»، مراسم برافراشتن بزرگترین پرچم سیاه به نشانه عزای سالار شهیدان با متن‌نوشته یا حسین(ع) در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و در جوار مقبره شهدای گمنام باغ‌موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

این مراسم که همراه با تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) بود با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل مرکز فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام‌جمعه موقت تهران ‌امروز، پنجشنبه، ۳۰ مردادماه، برپا شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی در این مراسم با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) گفت: مولاعلی می‌فرمایند: رمز سعادت انسان، عمل است؛ لذا ما نیز امسال با عمل به مکتب عاشورا، این برنامه را به شکل دیگری به نمایش می‌گذاریم. کربلا و مکتب عاشورا به معنی عمل صالح و استقامت در برابر عمل کفر است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: عاشورا، درس مقاومت است. پرچم امام حسین(ع)، پرچم پایداری است و باید در ذیل پرچم عاشورا حرکت کنیم. فردی مثل سپهبد قاسم سلیمانی، زیر پرچم حرکت می‌کرد. ملت ایران امروز برای دنیا، پیام‌آور صلح و دوستی است و دنیا باید بداند که سردار شهید سلیمانی و دیگر سلیمانی‌ها تربیت شده‌اند.

شهردار تهران نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن محرم و عزای امام حسین(ع) گفت: امسال عزاداری امام حسین(ع) متفاوت است، اما در طول تاریخ عشق امام حسین(ع) از دل مردم خارج نشده و نخواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به شعار امسال هر خانه یک حسینیه است، گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته ماه محرم متفاوت‌تری را داریم.

گزارش ایکنا حاکی است، در این مراسم شال عزای حضرت امام حسین(ع) به غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، پیروز حناچی، احمد مسجد جامعی و الهام فخاری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و دیگر مسئولان حاضر در جلسه اهدا شد. در ادامه نیز مجموعه کتاب شعر در مدح حاج قاسم با عنوان مجموعه کتاب «سلیمان عشق» رونمایی شد.

فوری//عاشورا درس مقاومت و استقامت است / بزرگترین پرچم ایران رنگ حسینی گرفت

در پایان این مراسم، بزرگترین برج پرچم ایران، رنگ حسینی گرفت. پرچم نصب شده مساحت 10۵۶ مترمربع و ارتفاع 200 متر دارد و همزمان با نصب این پرچم، معابر شهر تهران با پرچم‌ سیاهپوش می‌شود.

انتهای پیام
captcha