تشکیل کارگروه‌ها در کنگره شهدا اقدامی هوشمندانه بود
کد خبر: 3918227
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

تشکیل کارگروه‌ها در کنگره شهدا اقدامی هوشمندانه بود

استاندار مرکزی گفت: سازماندهی و تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌ها در کنگره شهدا یک اقدام هوشمندانه بود که خوشبختانه امروز شاهد ادامه فعالیت‌های آنها هستیم و به خوبی مشاهده می‌کنیم گردهمایی‌ها و نشست‌های فرهنگی و اجتماعی همچنان ادامه دارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، اول شهریور در دیدار با جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای استان به مناسبت سالگرد شروع فعالیت کنگره شهدای استان در فضای مجازی گفت: افراد و شخصیت‌هایی که از بیرون استان فعالیت کنگره را رصد می‌کردند کنگره استان مرکزی را از جهات مختلف بسیار متمایزتر و شاخص‌تر از سایر کنگره‌ها دانستند.

وی اظهار کرد: در زمان برگزاری کنگره که با برگزاری بیش از یکهزار برنامه فرهنگی و اجتماعی و بیش از پانزده اجلاسیه تخصصی روبه رو بودیم به اهدافی که در آن مقطع زمانی مدنظر داشتیم دست پیدا کردیم و همچنین بعد از اجلاسیه اصلی نیز اهدافی را در قالب سیاست‌های کلی در نظر گرفتیم که خوشبختانه در طی این یک سال گذشته به عمده آنها رسیده‌ایم.

آقازاده یادآور شد: امروز بعد از گذشت ۹ ماه از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره شهدای استان مرکزی به عمده اهداف فرهنگی، اجتماعی و مردمی کنگره دست پیدا کرده‌ایم.

آقازاده گفت: یکی از پایه‌ریزی‌های اصلی در برنامه‌های کنگره تاثیرگذاری روی جوانان جامعه بود که خوشبختانه امروز همان مخاطبین جوان ما خودشان یک شهید سلیمانی هستند و هرکدام راه شهید سلیمانی و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی را با قوت ادامه می دهند و این به برکت تفکر ارزشمندی است.

وی افزود: خوشبختانه با اقدام تبیینی که در خصوص شهدا و رزمندگان استان و نقش آنها در دفاع مقدس در کنگره شهدای استان اتفاق افتاد مردم استان و به ویژه جوانان به اهمیت مجاهدت‌ها و ایثار شهدا آشنا شده و درک کردند تا جاییکه حتی برای احیای این تفکر ارزشمند تلاش می‌کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از برکاتی که کنگره شهدای استان در جامعه داشت تأثیر آن در بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی بود که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار داد و توانست آنها را کاهش دهد. خوشبختانه طی برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی شاهد همدلی و وحدت بی‌نظیر میان سایر دستگاه‌های استان بودیم.

آقازاده بیان کرد: سازماندهی و تشکیل کار گروه‌ها و کمیته‌ها در کنگره شهدا یک اقدام هوشمندانه بود که خوشبختانه امروز شاهد ادامه فعالیت‌های آنها هستیم و به خوبی مشاهده می‌کنیم گردهمایی‌ها و نشست‌های فرهنگی و اجتماعی همچنان ادامه دارند. تشکیل نهضت خدمت رسانی و محرومیت زدایی در استان از فعالیت‌های زیر مجموعه کنگره بود که خدمات بسیار خوبی به آحاد مردم ارائه شد و حتی امروز شاهد ادامه این فعالیت‌ها در قالب رزمایش‌های خدمت‌رسانی هستیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: هدفگذاری ساخت یکهزار واحد مسکونی برای نیازمندان در راستای فرهنگ خدمت رسانی کنگره شهدای استان مرکزی در حال انجام است که از این تعداد ۵۰۰ واحد آن برای ایتام است. در راستای تقویت فرهنگ ازدواج آسان و کمک به زوج‌های جوان جهیزیه هایی در نظر گرفته شده که در طی مراحل چندگانه در اختیار قرار می‌گیرد که یک مرحله ۱۵۰ تایی آن در دهه ولایت تقدیم زوج‌ها شد. امروز هم با توجه به شرایطی که به واسطه کرونا ایجاد شده تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به افراد آسیب دیده از کرونا در قالب رزمایش‌های کمک مؤمنانه و همدلی انجام می شود.

وی افزود: محتوای کانال‌های کنگره شهدا در فضای مجازی بسیار ارزشمند است و این امر باید روز به روز تقویت شود و جدای از اینکه در سطح استانی بپردازد به ابعاد ملی هم توجه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha