ارتش؛ همیار مدافعان سلامت
کد خبر: 3918802
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶

ارتش؛ همیار مدافعان سلامت

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی گفت: ارتش در استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کنار مدافعان سلامت حضور داشته و به نقش‌آفرینی‌های خود در عرصه‌های مختلف افتخار می‌کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ قاسم جلیلوند، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی امروز، سوم شهریور در شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح این استان با اشاره به اینکه ارتش امروز ارتشی مردمی، انقلابی و جهادی است و در طول چهل سال نشان دادند برای دفاع از ارزش‌های اسلامی همواره در میدان‌های مختلف حاضر هستند، گفت: خوشبختانه روحیه انقلابی، جهادی و از خودگذشتگی در عملکرد مدافعان سلامت مشهود است و این امر برگرفته شده از فرهنگ دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: مدافعان سلامت در کنار مدافعان امنیت برای سلامت و امنیت کشور از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و در طول این ۶ ماه گذشته نشان دادند برای خدمت به مردم آماده هرگونه مجاهدت هستند. رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و توجه به قوانین وضع شده باید در تمام رفتار ما عملیاتی باشد و آنها را به عنوان یک اصل مهم در زندگی خود بدانیم.

جلیلوند ادامه داد: ارتش در استان مرکزی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کنار مدافعان سلامت حضور داشته و با نقش‌آفرینی‌های خود در عرصه‌هایی همچون ایجاد نقاهتگاه، ضدعفونی معابر و اقدامات دیگر به طور میدانی در مبارزه با کرونا حضور داشته و افتخار می‌کنیم بتوانیم نقش مؤثری ایفا کنیم. مدافعان سلامت با عملکرد خود از این امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و شهدای سلامت با از خودگذشتگی که نشان دادند در ذهن‌ها ماندگار شدند.

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه  با اشاره به همراهی ارتش و نیروهای مسلح در کنار علوم پزشکی در روزهای کرونایی، بیان کرد: نیروهای مسلح در این چند ماه دانشگاه را پشتیبانی و با حمایت‌های خود همواره امید و نشاط را بین کادر پزشکی و درمانی زنده نگه داشتند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی از ابتدای کرونا با حضور خود در عرصه‌های مختلف تولید ماسک، تهیه و توزیع مواد بهداشتی، ضدعفونی معابر و اماکن، کمک‌های مؤمنانه و حضور در بیمارستان‌ها توانستند کمک‌های خوبی به کادر درمان دهند. کمک به خانواده‌های آسیب دیده، بیماران کرونایی بی‌بضاعت توسط نیروهای مسلح ، به ویژه سپاه اقدامی بسیار مؤثر و انقلابی بود که توانست آسیب‌های وارد شده را تا حد زیادی کاهش دهد.

جمالیان ادامه داد: حمایت‌های نیروهای مسلح از کادر پزشکی و درمانی وظیفه و رسالت این قشر از جامعه را سنگین‌تر می‌کند؛ لذا امروز باید بیشتر به تکالیف خود متوجه باشیم و امیدست با حمایت‌های مسئولان و مشارکت همه مردم بتوانیم آسیب‌های این بیماری را کاهش دهیم.

انتهای پیام
captcha