رویداد «شامخ» قابلیت بین‌المللی شدن دارد
کد خبر: 3918851
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
رضا پاینده:

رویداد «شامخ» قابلیت بین‌المللی شدن دارد

یکی از داوران رویداد «شامخ 2» با بیان اینکه این رویداد قابلیت بین‌المللی شدن را داراست، گفت: مهم‌ترین مزیت این رویداد موضوع آن یعنی «غدیر» است.

رضا پاینده، دانشجوی دکترای نوآوری دانشگاه تهران و عضو مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) است. وی یکی از داوران رویداد شامخ 2 با موضوع عید سعید غدیر خم بود که چندی پیش از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

وی در رابطه با برگزاری چنین رویدادهایی که تأثیرات مثبتی در پرورش ایده‌های خلاقانه دارد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شخصی بنده همیشه این بوده که بتوانیم رویدادهای مختلفی را با محوریت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شکل دهیم.

عضو مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: تعبیری که همواره در رابطه با موضوع ایده‌پردازی وجود دارد این است که مسئله ایده‌پردازی معادل با استارت‌آپ درنظر گرفته شده که البته این امر اتفاق خیلی خوبی است؛ چراکه به کشور ما کمک می‌کند که گروه‌های مختلف در آن هدفمندتر، منظم‌تر و به صورت تشکیلاتی‌تر ایده‌پردازی کنند.

پاینده اظهار کرد: منتهی نکته کلیدی ماجرا این است که تمامی ایده‌پردازی لزوماً استارت‌آپ نیست، یعنی ممکن است که خیلی از برنامه‌های اجتماعی شکل گرفته و یا کتابی نگارش شود و یا ایده یک فیلم شکل گیرد که نکته مهم در این زمینه این است که این ایده‌ها از سوی افرادی ارائه شود که تجربه این کار را داشته باشند.

پاینده ادامه داد: تلاش داشتیم که بتوانیم این مفهوم را در ایران ترویج دهیم و یکی از برنامه‌هایی که در این زمینه اجرا کردیم نیز طراحی بوم ایده‌پردازی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی است که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند در حوزه فعالیت‌های اجتماعی ایده‌پردازی کنند.

عضو مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) در رابطه با رویداد شامخ نیز اظهار کرد: سال قبل این توفیق را داشتیم تا در رویداد شامخ در خدمت دوستان بودیم و کارهای خوبی با محوریت غدیر در این زمینه آغاز شد و امسال نیز در ایده‌های مختلف به این رویداد ارائه شد که ایده‌های خوبی بودند و از برترین‌های این رویداد حمایت خواهد شد.

وی بیان کرد: در رویداد امسال که محوریت آن با موضوع عید سعید غدیر بود، ایده‌های مختلفی از کل کشور ارائه شد که ایده‌های اولیه بودند و قرار بر تقویت آن‌ها در ادامه کار است تا به نقطه قابل قبولی در این رابطه برسیم. مهم‌ترین مزیت این رویداد در مقایسه با سایر رویدادها موضوع آن یعنی «غدیر» بود که تاکنون مسبوق به سابقه نبوده و می‌تواند در آینده به خاطر محوریت موضوعی که دارد، ابعاد بین‌المللی نیز پیدا کند و افق ما این است که سالیان بعد مخاطبان از کشورهای مختلف در این رویداد حضور پیدا کرده و بتوانند در زمینه ایده‌پردازی کنند.

انتهای پیام
captcha