مرحوم اورعی از مدیران خلاق قرآنی بود
کد خبر: 3920083
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

مرحوم اورعی از مدیران خلاق قرآنی بود

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی گفت: مرحوم اورعی از مدیران خلاق و با برنامه بود که نیاز روز جامعه را مورد توجه قرار داده و متناسب با آن برنامه ارائه می‌کرد.

مرحوم اورعی از مدیران خلاق قرآنی بودحجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن عرض تسلیت به جامعه قرآنیان در پی درگذشت محمدعلی اورعی کریمی، اظهار کرد: مرحوم اورعی کریمی مدیرعامل مؤسسه علمی ـ فرهنگی قرآن و عترت «عصر قرآن» مشهد و از فعالان قرآنی استان بود که اقدامات ارزشمندی را در حوزه‌های تفسیر، معارف و حفظ قرآن کریم انجام داد.

وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم قرآنی ـ اسلامی به زبان‌های خارجی از اولویت‌های کار در مؤسسه عصر قرآن بود، افزود: فعالیت در حوزه بین‌المللی ایشان نیز با ترجمه و تفسیر قرآن کریم به زبان فرانسه و انگلیسی نیز نمود یافت و از جمله آثار ارزشمند این فعال قرآنی می‌توان به ترجمه مجموعه هشت جلدی «محمد مثل گل بود» اشاره کرد که نوشته غلامرضا ابهری است. در این کتاب چهل محور از سیره و سنت حضرت رسول اکرم(ص) و زندگی روزمره ایشان تبیین شده و نویسنده با بیانی شیرین و روان، منش حضرت را به تصویر کشیده که به دو زبان فرانسه و انگلیسی ترجمه شده است.

معاون قرآن و عترت‌ ارشاد‌ خراسان رضوی اظهار کرد: مرحوم اورعی از مدیران خلاق و با برنامه بود که نیاز روز جامعه را مورد توجه قرار داده و متناسب با آن برنامه ارائه می‌کرد. ایشان در حوزه تدبر در قرآن نیز فعال بود و برنامه‌های نوینی در مؤسسه ارائه می‌داد که همیشه مورد استقبال مخاطبان قرآنی می‌گرفت.

کاظمی‌نسب ادامه داد: در طول مدتی که مؤسسه تأسیس شده که حدود 15 سال از آن می‌گذرد وی مقید بود در ایام محرم و صفر مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) را برپا کند و در واقع با این اقدام مؤسسه رویکرد قرآن و عترت را در کنار هم داشت.

وی گفت: آن مرحوم در یک سانحه هوایی دچار آسیب شد و در شب شام غریبان سید و سالار شهیدان و در سن 44 سالگی به لقاء‌الله پیوست.

انتهای پیام
captcha