اجرای برنامه «فهم عاشورایی با یار مهربان» در کوهدشت
کد خبر: 3920210
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

اجرای برنامه «فهم عاشورایی با یار مهربان» در کوهدشت

به‌ همت کتابخانه‌های عمومی کوهدشت ویژه‌برنامه «فهم عاشورایی با یار مهربان» با حضور داریوش جعفری، نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان برگزار و کتب چاپ شده با موضوع عاشورایی در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

اجرای برنامه «فهم عاشورایی با یار مهربان» در کوهدشتفرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان روز سه‌شنبه، 11 شهریورماه، در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی لرستان در دهه اول محرم، گفت: هم‌زمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا، ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی به‌همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به شیوع بیماری کرونا در بستر فضای مجازی برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

وی افزود: ویژه‌برنامه «فهم عاشورایی با یار مهربان» با حضور داریوش جعفری، نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان برگزار و کتب چاپ شده با موضوع عاشورایی در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت. این برنامه از طریق صفحه کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت @kohdashtpl در شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش شد.

طهماسبی «بحث و بررسی قیام عاشورا» با حضور حجت‌الاسلام باقر رجبی از طلاب حوزه علمیه، قصه‌گویی از کتاب «روایت اشک و ستاره‌ها» توسط محمد معین نوری از اعضای کودک کتابخانه و شعرخوانی از کتاب «کنگره شعر عاشورایی» توسط سیدرضا موسوی، شاعر و مداح بومی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده شهرستان کوهدشت برشمرد و ادامه داد: این برنامه‌ها از طریق صفحه کتابخانه عمومی امامزاده محمد(ع) شهرستان کوهدشت در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی @lib_ememzadeh_darbghonbad پخش شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ویژه‌برنامه «عاشوراشناسی» را از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلفان ذکر کرد و افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام علی شاهیوندی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دلفان با اشاره به احادیث و روایت به توصیف واقعه عاشورا پرداخت و این برنامه از طریق صفحه کتابخانه عمومی شهید نواب صفوی شهرستان در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی @lib_navabsafavi_nurabad در پخش شد.

طهماسبی در تشریح برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر نیز گفت: برگزاری ویژه‌ برنامه‌های «بررسی واقعه کربلا» با حضور حجت‌الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه پلدختر و «امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام حسین(ع)» با حضور حجت‌الاسلام حسن رضایی، امام جمعه معمولان در دهه اول ماه محرم از برنامه‌های فرهنگی شهرستان پلدختر بود که از طریق صفحه کتابخانه‌های عمومی شهرستان در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی @poldokhtar_public_library پخش شد.

وی در ادامه ویژه‌ برنامه مرثیه‌سرایی بومی کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلسله را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و اضافه کرد: در این مراسم عبدالعلی علی‌نیا و وحید علی‌نیا از شاعران و مرثیه‌سرایان بومی شهرستان به شعرخوانی و ذکر مصیبت به زبان بومی پرداختند و این برنامه از طریق صفحه کتابخانه عمومی ابوریحان بیرونی این شهرستان در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی @lib_abouryhan_aleshtar پخش شد.

طهماسبی ویژه‌برنامه «تحلیل زیارت عاشورا» در شهرستان ازنا را نیز از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام علی طرفی، از طلاب حوزه علمیه با اشاره به روایات و مستندات  تاریخی به تحلیل زیارت عاشورا پرداخت. این برنامه از طریق صفحه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان  در شبکه اجتماعی اینستاگرامی به نشانی @aznapl پخش شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان برگزاری عصر شعر عاشورایی در شهرستان دورود را از دیگر برنامه‌های محرمی ذکر کرد و گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام سید غلام‌عباس حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دورود، حجت‌الاسلام محمد حسن‌پور، مسئول کانون فرهنگی زندان شهرستان و عیسی قائدرحمتی از شاعران بومی به خوانش اشعار عاشورایی پرداختند. این برنامه از طریق صفحه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی @doroudpl پخش شد.

وی همچنین، به میزبانی محفل ادبی افلاک لرستان از برنامه «ده شب ده محفل» اشاره کرد و گفت: در چهارمین شب از برگزاری نخستین سوگواره مجازی محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با عنوان «ده شب ده محفل»، محفل ادبی افلاک استان لرستان به‌صورت مشترک با استان‌های مازندران، خراسان شمالی و قزوین میزبان این برنامه بود و این نشست در قالب «عصر شعر» با حضور برخی از شاعران بومی استان برگزار و از طریق اسکای روم پخش شد.

وی ادامه داد: در محفل ادبی افلاک لرستان محمد تقی عزیزیان، به‌عنوان دبیر محفل قطعه شعری از مجموعه سروده‌های خود با عنوان «گُل‌ها همه داوودی هستند» و مهران فلاح و محمدرضا مختاری از شاعران جوان و خوش ذوق لرستانی اشعار خود را با موضوع محرم برای بینندگان خواندند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: همچنین نصب پرچم و پارچه‌های عزاداری در همه کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری مراسم‌های سوگواری و زیارت عاشورا با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و قصه‌گویی به‌صورت مجازی و انتشار احادیث و مطالب حوزه محرم در پیام‌رسان‌های مختلف توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان لرستان از دیگر برنامه‌های این ایام بود.

انتهای پیام
captcha