بررسی وضعیت آموزش در مناطق روستایی با فرمانداران / آموزش در استان مرکزی تا پایان شهریور غیرحضوری است
کد خبر: 3920729
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

بررسی وضعیت آموزش در مناطق روستایی با فرمانداران / آموزش در استان مرکزی تا پایان شهریور غیرحضوری است

استاندار مرکزی گفت: با توجه به کندی سرعت اینترنت و پاک بودن هوای روستاها از آلودگی به ویروس کرونا با تفویض اختیار به فرمانداران می‌توان سازوکار مناسب برای آموزش دانش آموزان در این مناطق فراهم کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، ۱3 شهریورماه در جلسه ستاد پدافند زیستی استان اجرایی شدن دقیق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را ضروری توصیف و بیان کرد: هم اکنون براساس اعلام وزارت بهداشت و تائید ستاد ملی مبارزه با کرونا، استان مرکزی در وضعیت هشدار قرار دارد، البته در برخی نقاط وضعیت قرمز گزارش شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در تصمیم‌گیری‌ها برای شرایط کرونایی می‌تواند تمهیداتی را اتخاذ کند که در حیطه اختیارات استانی بوده و در عین حال از مصوبات ستاد ملی کرونا عدول نکند، اظهار کرد: طرح پیشنهاد تفویض برخی اختیارات قرارگاه پدافند زیستی استان به شهرستان‌ها انجام می‌شود. واگذاری مسئولیت‌ها به ستاد مبارزه با کرونای شهرستان‌ها، اختیار بیشتری به فرمانداران، متولیان حوزه سلامت، آموزش و پرورش و ... تفویض خواهد شد.

آقازاده با اشاره به برخی محدودیت‌های دانش‌آموزان در مناطق محروم، حاشیه‌ای و نقاط روستایی در برخورداری از زیرساخت‌های آموزش مجازی، بر ضرورت توجه به این مناطق و رفع مشکلات زیرساختی آنان تأکید و ادامه داد: ستادهای شهرستانی مدیریت کرونا مکلف به تصمیم گیری در خصوص بازگشایی و نحوه فعالیت دانش‌آموزان هستند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بدیهی است که قرار گرفتن وضعیت استان در شرایط قرمز و نارنجی تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و براین اساس طبق شیوه‌نامه‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، آموزش مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تمام شهرهای استان مرکزی تا پایان شهریورماه غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت مدارس روستایی به عهده ستادهای مدیریت کرونای شهرستانی است که مصوبات آن به منزله مصوبه ستاد استانی تلقی می‌شود؛ از این رو مسئولیت هرگونه تصمیمی برعهده ستاد شهرستانی بوده و اگر تصمیم اشتباهی در این خصوص صورت گیرد کمیته سه نفره شهرستانی مکلف به پاسخگویی هستند.

این مقام مسئول تغییر وضعیت استان از قرمز و نارنجی در دو هفته آینده را محال دانست و بیان کرد: هیچ کلاس حضوری در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تا پایان شهریورماه در شهرهای استان برگزار نخواهد شد و در ادامه هر دو هفته یکبار تکلیف مدارس در ستاد پدافند زیستی استان تعیین خواهد شد. همچنین وضعیت برای هفته اول مهرماه نیز در هفته آخر شهریورماه معین می‌شود.

به‌گفته آقازاده هرگونه اطلاع رسانی در خصوص مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان سخنگوی ستاد صورت می‌گیرد و اطلاع رسانی در خصوص تعیین تکلیف فعالیت مدارس با مدیرکل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها با ریاست دانشگاه اراک و حوزه‌های علمیه از طریق فرد معرفی شده توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خواهد بود.

رئیس قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در پایان محدودیت برخورداری زیرساخت‌های فضای مجازی در روستاها و نقاط محروم را از مهمترین دغدغه‌های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: بسیاری از نقاط روستایی استان هوای عاری از آلودگی به ویروس کرونا را تجربه می‌کنند و به دلیل کندی سرعت اینترنت و محدودیت‌ها امکان آموزش مجازی برای آنها وجود ندارد که با تفویض اختیارات به فرمانداران می‌توان سازوکار مناسب برای آموزش دانش‌آموزان را فراهم کرد و این تفویض اختیار در استان مرکزی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌های کشور تلقی شود.

انتهای پیام
captcha