تشکیل کارگروه تخصصی هنر در استان مرکزی
کد خبر: 3922068
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۲

تشکیل کارگروه تخصصی هنر در استان مرکزی

استاندار مرکزی اظهار کرد: تشکیل کارگروه تخصصی‌عملیاتی هنر تا 20 روز آینده در دستور کار قرار گیرد تا حمایت از جامعه هنری و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی عصر روز گذشته، 19 شهریور در نشست با هنرمندان استان مرکزی گفت: هنرمندان اصیل و واقعی در واقع افرادی هستند که در شرایط کرونا آسیب دیده و درآمد مناسبی ندارند و به عنوان یک شهروند از شرایط ایجاد شده برای بخش‌هایی از مردم و همچنین کل جامعه عذرخواهی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به آمارهای موجود در کشور در دوران کرونا حدود یک میلیون شغل از دست رفته و به تعطیلی منجر شده است. هنرمندان در جبهه نخست فشار اقتصادی هستند و ما نیز از این شرایط به هیچ وجه راضی نیستیم، البته بیش از این هم نمی‌شود کاری کرد. در کشور آمریکا بیش از 42 میلیون شغل و در جهان بالای 150 میلیون شغل از دست رفته و خسارت‌های زیادی نیز وارد شده و زندگی عادی مردم دنیا از جمله ایران مختل شده است. بسیار لازم است تشکیل کارگروه تخصصی‌عملیاتی هنر جهت رفع مشکلات تا 20 روز آینده در دستور کار قرار گیرد.

آقازاده با اشاره به اینکه از وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در کنار شیوع کرونا نباید غافل شد: تصریح کرد: این فشارها در کنار کرونا وجود دارد و هیچ سالی در 40 سال گذشته به اندازه دو سال گذشته به مردم و دولت سختی وارد نشد، اما به هرحال ما راه خود را انتخاب کرده و باید این راه را با صلابت طی کنیم، قطعاً در این 40 سال هم همین اقتدار و صلابت وجود داشته است و ملت ایران پای آرمان‌های امام راحل ایستاده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه شرایط را برای آمریکا سخت‌تر کرده و آمریکا به ویژه در سه ماه آینده نیازمند همکاری با ایران است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمان برجام روزانه دو میلیون بشکه نفت به ارزش 100 میلون دلار فروش داشته که اکنون به کمتر از 500 هزار دلار رسیده است؛ از این رو می‌طلبد در این وضعیت همه با همکاری و یاری یکدیگر به گونه‌ای شرایط را مدیریت کنیم تا از ظرفیت‌های موجود بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: حال و روز هنر در شرایط کنونی خوب نیست و اصلاح آن نیز از اراده ما خارج است و تنها باید منتظر ماند و دعا کرد که کرونا از سرزمین ما رخت بربندد تا برنامه‌های فرهنگی و هنری که به صورت چهره به چهره است دوباره رونق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه رکود یا فعالیت کم هنری علاوه بر شیوع کرونا دلیلی همچون کمبود اعتبارات را نیز دارد، اظهار کرد: چراغ فرهنگ‌سرا باید همیشه روشن باشد و تئاتر، شعر، موسیقی و کتاب و ... در فرهنگسراها فعالیت داشته باشد. در شرایط فعلی ایجاد شورای تعامل هنر و صنعت در استان مرکزی ضروری است.

یادآور می‌شود؛ در پایان این نشست بلک باکس مرکز استان، طرح توسعه فضای خانه کتاب اراک و نگارخانه شماره دو شهرستان اراک با حضور سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
captcha