هم اندیشی در باب سیره امام حسین(ع) در مالی
کد خبر: 3922127
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

هم اندیشی در باب سیره امام حسین(ع) در مالی

سمینار هم اندیشی علمی در باب شناخت اندیشه‌های اهل بیت (ع) و سیره امام سوم شیعیان با حضور علما و دانشجویان کشور مالی در باماکو، پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری دار القرآن آستان مقدس حسینی، این دار القرآن در راستای تلاش برای نشر معارف و اندیشه‌های اهل بیت(ع) در ایام محرم جلسه هم اندیشی علمی درباره امام حسین (ع) برگزار کرد.

شیخ «داوود جکتی» مسئول شعبه دار القرآن آستان مقدس حسینی در مالی اعلام کرد که شمار زیادی از علمای ارشد و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ها و روشنفکران در این سمینار که در «باماکو» پایتخت مالی برگزار شد، شرکت کردند.

 شیخ «یعقوب دوکوری» رئیس علمای شورای عالی اسلامی در مالی سخنران اصلی این سمینار بود و شیخ دوکوری نیز در آن به خوبی در باب جایگاه اهل بیت و لزوم وفاداری به آنها و همچنین دلایل قیام امام حسین(ع) سخن گفت.

«احمد توری» استاد دانشگاه و یکی از علمای بزرگ در مالی و همچنین شیخ «محمد فوفانا» امام جماعت یکی از مساجد در باماکو و همچنین نماینده دارالقرآن آستان مقدس حسینی را از دیگر سخنرانان این سمینار بودند.

در پایان این سمینار نسخه‌ای از کتاب «المهدي (عج) عند الشيعة والسنة: امام مهدی(عج) در اندیشه شیعیان و اهل سنت) تألیف شیخ یعقوب دوکوری یکی از علمای ارشد مذهب مالکی در جمهوری مالی به شرکت کنندگان تقدیم شد.

 

انتهای پیام
captcha