اهانت به پیامبر رحمت، نماد جاهلیت مدرن است
کد خبر: 3922260
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

اهانت به پیامبر رحمت، نماد جاهلیت مدرن است

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: این اهانت‌هایی که به رسول خدا(ص) می‌شود، نشان می‌دهد که بشریت امروز فقط ادعای تمدن دارد، در حالی که از لحاظ عقلانیت، هنوز در مرحله جاهلیت مانده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه شهرستان زاهدان امروز، 21 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: وجود نازنین رسول اکرم(ص) بزرگترین نعمت پروردگار برای بشریت است؛ الله تعالی ایشان را اسوه حسنه معرفی می‌کند و در جای دیگر خطاب به خود حضرت می‌فرماید « إِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ» (آيه چهارم سوره قلم) یعنی تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری، بنابراین خود باری تعالی نیز ایشان را این‌چنین تحسین می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که انسان‌های کافر چشم دیدن این همه جمال و عظمت را ندارند، در طول تاریخ، به شکل‌های مختلف با رسول گرامی اسلام که به معنای واقعی کلمه «پیامبر رحمت» هستند، دشمنی کرده‌اند. این دشمنی‌ها از زمان حیات ایشان آغاز شد و هنوز بعد از قرن‌ها ادامه دارد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: وقتی رسول خدا(ص) به پیامبری مبعوث شدند، مشرکان سعی کردند با انواع اهانت‌ها، توهین‌ها و تهمت‌ها به آزار و اذیت ایشان بپردازند؛ وقتی این اقدامات نتیجه نداد، با آن حضرت به جنگ نظامی برخاسته و بارها در صدد قتل ایشان برآمدند، تا به خیال خود، نور الهی را خاموش کنند، اما نصرت الهی هر بار مانع تحقق اهداف شوم آنان شد.

وی افزود: امروز نیز که 14 قرن از آن دوران می‌گذرد، می‌بینیم که جاهلیت مدرن همچنان با این اسوه حسنه سر ستیز دارد. هنوز می‌بینیم که بشر به ظاهر متمدن، از هر ابزاری استفاده می‌کند تا علیه آن حضرت توطئه کرده و انواع اهانت‌ها را می‌کنند.

محامی اظهار کرد: بشریتی که ادعا می‌کند به علم و تمدن رسیده است، باید بیش از پیش به عظمت وجودی آن حضرت پی می‌برد، اما می‌بینیم که واقعیت این‌گونه نیست. این اهانت‌هایی که به رسول خدا(ص) می‌شود، نشان می‌دهد که بشریت امروز فقط ادعای تمدن دارد، در حالی که از لحاظ عقلانیت، هنوز در مرحله جاهلیت مانده است.

وی گفت: ما و همه مسلمانان غیور عالم این اهانت به پیامبر اکرم را به شدت محکوم می‌کنیم. این توهین به پیروان همه ادیان الهی و متدینان جهان است. افرادی که شعار حقوق بشر سر می‌دهند، اما در برابر چنین توهینی سکوت کرده‌اند، این سکوت نیز محکوم است و این همان ادامه جاهلیت اولی است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: برخی دولت‌ها، به بهانه «آزادی بیان» در مقابل این اهانت به مقدسات، سکوت کرده و سکوت خود را توجیه می‌کنند، در حالی که این استفاده ابزاری از آزادی بیان است. آزادی بیان نباید منجر به هتک حرمت و اهانت به مقدسات شود.

محامی بیان کرد: غربی‌ها به خصوص در سال‌های اخیر اقداماتی کرده‌اند که به وضوح نشان می‌دهد از رشد اسلام گرایی در این کشورها هراس دارند، اما باید بدانند که چنین اقداماتی که کاملاً مطابق با سیاست‌های صهیونیستی است، نتیجه‌ای جز محبوبیت و قدرت بیشتر اسلام نخواهد داشت، زیرا مسلمانان را بیش از پیش متحد می‌کند.

انتهای پیام
captcha