هر چیزی که بشکند قیمتش کم می‌شود جز دل / شعبه‌ای از حرم امام حسین(ع) در خانه‌هایمان
کد خبر: 3923026
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
اکبر بازوبند:

هر چیزی که بشکند قیمتش کم می‌شود جز دل / شعبه‌ای از حرم امام حسین(ع) در خانه‌هایمان

پیشکسوت مداحی کشورمان، با اشاره به اینکه هر کجا زیارت عاشورا خوانده شود، شعبه‌ای از حرم امام حسین(ع) است، به مداحان جوان توصیه کرد، حنجره خود را به جز امام حسین(ع)، به فرد دیگری نفروشند.

بازوبند اکبر بازوبند، از پیشکسوتان عرصه مداحی، در گفت‌وگو با ایکنا، از توصیه‌‌های خود به مداحان جوان برای توجه به جایگاه مداح اهل‌بیت(ع) بودن سخن گفت و اظهار کرد: بارها به جوانانی که می‌آیند و می‌خواهند ملبس به لباس مداحی اهل‌بیت(ع) شوند، می‌گوییم که هیچ اربابی در عالم بالاتر از امام حسین(ع) وجود ندارد. یعنی اگر خودت را به امام حسین(ع) فروختی، به شخص دیگری نفروش. حنجره‌ات را اگر به امام حسین(ع) فروختی، آن را به فرد دیگری نفروش و بدان از روزی که لباس نوکری امام حسین(ع) را می‌پوشی، پدر، مادر، همسر، دوستان، اطرافیان و ... حساب دیگری روی تو باز می‌کنند و می‌گویند این فرد ملبس به لباس نوکری امام حسین(ع) شده است، پس باید تمام برنامه‌ات با سایر افراد تفاوت داشته باشد.

این استاد مداحی کشورمان، با تأکید بر اینکه مداحان باید متوجه توقعاتی که مردم از آنها دارند، باشند، گفت: اربابی داریم که همه هستی خود را در راه خداوند داده است. سید‌الشهدا(ع) لحظه آخر زندگیشان صورت خود را بر روی خاک گذاشتند و گفتند خدایا راضیم به رضای تو و صبر می‌کنم به بلای تو.

 

جایی که زیارت عاشورا خوانده شود...

 

وی در ادامه از تأثیر عمیق قرائت زیارت عاشورا سخن گفت و افزود: هشت سال تمام دنیا به صدام کمک کرد و سلاح‌های قوی در اختیار او قرار داد اما زیارت عاشورایی که جوانان ما در سنگرها می‌خواندند و سربند یا حسینی که بر پیشانی می‌بستند، رمز پیروزی ما شد. خداوند اثر عجیبی در زیارت عاشورا قرار داده است. هر کجا این زیارت خوانده شود، آنجا شعبه‌ای از حرم امام حسین(ع) می‌شود. خواندن این زیارت در خانه‌ها بر فضای خانه و مشکلاتی که در خانه‌‌ها وجود دارد، تأثیر می‌گذارد.

بازوبند ادامه داد: افتخار ما این است که از اول روضه خانگی می‌خواندیم، چون ریشه عزاداری امام حسین(ع) روضه خانگی است. وقتی در خانه روضه می‌خوانیم و پدر و مادر و فرزندان بر امام حسین(ع) اشک می‌ریزند، بر بنیان خانواده تأثیر می‌گذارد. اگر مادری به فرزند خود شیر دهد و این شیر دادن با اشک ریختن بر امام حسین(ع) همراه باشد، تأثیر آن متفاوت است.

این استاد مداحی کشورمان افزود: من به شاگردانم می‌گویم خداوند در سایه اباعبدالله(ع) به هر چیز و هر کسی آبرو می‌دهد؛ ببینید خوردن خاک حرام است و در اسلام اجازه داده نشده که کسی خاک بخورد، اما وقتی پای امام حسین(ع) در میان است، خداوند قدرت شفا را در تربت امام حسین(ع) قرار داده است. شما هم تلاش کنید با وصل کردن خود به امام حسین(ع) آبرودار شوید.

 

هر چیزی در دنیا بشکند قیمتش کم می‌شود جز دل

 

این مداح اهل‌بیت(ع)، به محروم ماندن مردم ایران از زیارت اربعین امسال نیز اشاره کرد و گفت: امسال بهتر می‌توانیم از اربعین فیض ببریم. هر چیزی در دنیا بشکند قیمتش کم می‌شود جز دل؛ دل که شکست، قیمتش زیاد می‌شود. امسال تمام جمعیت میلیونی که می‌خواستند به اربعین بروند اما نتوانستند با دل شکسته در خانه‌های خود زیارت اربعین می‌خوانند و دل‌هایشان در حرم امام حسین(ع) است و قول می‌دهم این دل‌های شکسته تأثیرگذار است. ان‌شاءالله به برکت لطف حضرت زهرا(س) و دل‌های شکسته، بلا رفع شود و سال بعد همدیگر را در مسیر حرم امام حسین(ع) ببینیم.   

انتهای پیام
captcha