نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی گلستان برگزار شد
کد خبر: 3924256
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی گلستان برگزار شد

دومین نشست شورای فرهنگ عمومی گلستان و نخستین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در استانداری گلستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از‌ روابط‌ عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ابتدای دومین نشست شورای فرهنگ عمومی گلستان و نخستین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان که در روز یکشنبه، 30 شهریورماه در استانداری برپا شد، ضمن ارائه گزارشی از نتایج مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی در سال 98، اولویت‌های شش‌گانه شورای فرهنگ عمومی و موضوعات جدید پیشنهادی برای جلسات شورا در سال جاری را تشریح کرد.

محمد رعیت، رئیس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی گلستان گفت: برای تصویب طرح‌های قرآنی، جذب اعتبار از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جلب مشارکت سایر دستگاه‌­های فرهنگی استان، تلاش‌هایی صورت گرفته است.

در ادامه نماینده سازمان انتقال خون‌، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های آن سازمان، درباره پویش نذر خون در ایام محرم که به‌همت آن سازمان در حال برپایی است، بیان کرد: می توانیم با اهدای خون و پلاسما به بیماران نیازمند کمک کرده و امید به زندگی را دل‌های آن‌ها زنده نگه داریم.

در بخش پایانی نشست، هادی حق‌شناس، استاندار گلستان و نایب رئیس شورا، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: رشد و توسعه فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی باید با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ عمومی و توان تمام دستگاه‌ها و نهادها انجام شود.

وی افزود: وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی نباید در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح‌ شود و باید 2 یا 3 مسئله اصلی استان را به‌عنوان سرفصل‌های این شورا تا پایان سال در دستور کار قرار دهیم و به نتایج لازم دست پیدا کنیم. تنوع قومیتی استان بالاست و طرح گلستان پایتخت فرهنگی اقوام می‌تواند به‌عنوان طرحی ارزشمند در این استان مطرح شود و توسعه پیدا کند.

استاندار گلستان یادآور شد: توجه به نذر فرهنگی و اهدای خون از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام شود؛ چرا که مسئله اهدای خون در شرایط شیوع ویروس کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است. حوزه‌های علمیه برادران و‌ خواهران می‌توانند‌ در تولید انیمیشن‌ها و اپلیکیشن‌های قرآنی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کمک کنند.

انتهای پیام
captcha