پذیرش 13هزار طلبه جدید در حوزه‌های علمیه کشور
کد خبر: 3926017
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

پذیرش 13هزار طلبه جدید در حوزه‌های علمیه کشور

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور از پذیرش 13 هزار و 200 طلبه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی، قائم‌مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور امروز، هفتم مهر ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، تأکید کرد: اثر علم و تقوا در رفتار و افکار جامعه روحانیت جاری و ساری است و همین شاخصه حوزه‌ها را از دیگر مراکز علمی متمایز کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 رشته در حد دکترا در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، طلاب جوان را به داشتن سعه صدر در زندگی فردی و اجتماعی توصیه کرد و افزود: روحانیون از علم خود برای منافع شخصی استفاده نکرده و آن را برای فخرفروشی به دیگران عرضه نمی‌کنند.  

ملکی از پذیرش ۱۳ هزار و ۲۰۰ طلبه جدید در استان‌های مختلف در سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: جهت کنترل بیماری کرونا مراحل ثبت نام و آزمون‌های کتبی و شفاهی طلاب جدید الورود با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت دستگاه‌های مسئول انجام شد.

وی در تشریح نحوه برگزاری کلاس‌های حوزه، بیان کرد: هم اکنون کلاس‌های طلاب جدیدالورود(سطح یک) در استان‌های سفید و نارنجی به دلیل آشنایی با فضای حوزه، برقراری ارتباط چهره به چهره با اساتید و دریافت برنامه‌های درسی به صورت حضور و هفته‌ای یک جلسه و در استان‌های قرمز نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: رسالت حوزه های علمیه در عصر حاضر سنگین‌تر از دوره‌های قبل است. جامعه روحانیت با سلاح علم و ایمان می‌تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل‌بیت (ع) در جامعه نقش آفرین باشند.

وی به نقش حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: علمای دینی از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب همواره در صحنه بوده‌اند و همواره ارتباط خوبی با مردم به ویژه جوانان داشته‌اند. انقلاب اسلامی فرجی برای مسلمانان است که باید قدر دانسته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: ظرفیت خوبی در حوزه‌های علمیه و مداری حوزوی استان در دو بخش آقایان و بانوان وجود دارد که باید تقویت شود. تلاش خود را برای پیشروی علمی در عرصه‌های مختلف بردارید. طلاب از لحاظ علمی به کم قانع نیستند. باید از فرصت‌ها به نحوه احسن استفاده کرد، مجالی برای سهل‌انگاری و فرصت‌سوزی نیست.

حجت‌الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی، مدیر سابق حوزه علمیه استان مرکزی افزود: خوشبختانه روند فعالیتی حوزه‌های علمیه استان صعودی است و آمار پذیرفته‌شدگان مراکز تخصصی گواه بر این ادعاست. سال گذشته نیز نمرات بالای مراکز تخصصی در دو بخش کتبی و شفاهی به مرکزی اختصاص داشت.

وی ادامه داد: طرح ارتقای سطح علمی اساتید سطح یک تا 3 انجام شده است که طبق مصوب شورای سطح ارتقاس اساتید سطح 4 تا 6 نیز باید انجام شود، اما در مجموع سطح علمی استان مطلوب است. باید دقت کرد طلاب از ناامیدی دور باشند؛ چراکه نیازمند درخشش استعدادهای خوب حوزوی هستیم.

یادآور می‌شود: در پایان مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم سپاسی آشتیانی تکریم و حجت‌الاسلام محمدحسن ربیعی به عنوان سرپرست حوزه‌های علمیه استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha