توجه به محرومان در انقلاب اسلامی الزام است / تعهد معاون رئیس جمهور به اراکی‌ها
کد خبر: 3926647
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

توجه به محرومان در انقلاب اسلامی الزام است / تعهد معاون رئیس جمهور به اراکی‌ها

معاون رئیس جمهور گفت: توجه به محرومان در انقلاب اسلامی یک الزام و اصل مهم است و این انقلاب بر پایه خدمت به محرومان پایه‌گذاری شده است و به همین منظور از هرگونه اقدام برای توجه به محرومان حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه امروز، دهم مهر ماه در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در سالن غدیر استانداری این استان برگزار شد، به سفر رئیس جمهور و مصوبات این سفر اشاره و اظهار کرد: در این سفر ۴۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۳۲ میلیارد تومان تعیین شد که تا امروز برای این پروژه‌ها ۱۳۱۹ میلیارد تومان معادل ۱۴۲ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده است، اما متأسفانه هنوز برخی از پروژه‌ها به دلایل مختلف افتتاح نشده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های باقی مانده از سفر رییس جمهور و دیگر پروژه‌ها تا پایان سال قابلیت بهره‌برداری و اجر دارند، تصریح کرد: حدود ۱۳ پروژه است که می‌توان آنان را تا پایان امسال یا حداکثر تا بهار ۱۴۰۰ به پایان رساند که مجموعه اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه‌ها ۵۵۰ میلیارد تومان است.

نوبخت در رابطه با بهره‌برداری از پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک هم تأکید کرد:  اعلام می‌کنم و متعهد می‌شوم اگر موانع موجود در راستای ساخت این پروژه رفع شود و کار تا پایان خردادماه سال 1400 به اتمام رسد تمامی اعتبارات مورد نیاز را متقبل شوم. امیدست تا پایان دولت تدبیر و امید شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی در خصوص دیگر طرح‌های تولیدی نیز بیان کرد: ۲۵ طرح ویژه تولیدی در استان با اعتبار ۱۹۷۸ میلیارد تومان از منابع دولتی، تسهیلات بانکی و سهم آورده شخصی و ۱۸۰ میلیون دلار اعتبار ارزی نیز مدنظر است که برای ۶۷۵۹ نفر اشتغالزایی می کند. میزان بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. دولت تاکنون سهم ۲۰ درصدی خود در قبال این پروژه‌ها را پرداخت کرده و لازم است که استاندار مرکزی بر این پروژه‌ها نظارت داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: یکهزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد ساخته شده و امروز عملیات اجرایی 2هزار واحد مسکونی محرومان نیز آغاز می‌شود و امیدست تا پایان عمر دولت دوازدهم تحویل مورد بهره‌برداری جامعه هدف قرارگیرد. توجه به محرومان در انقلاب اسلامی یک الزام و اصل مهم است و این انقلاب بر پایه خدمت به محرومان پایه‌گذاری شده است و به همین منظور از هرگونه اقدام برای توجه به محرومان حمایت می‌کنیم.

یادآور می‌شود؛ در این جلسه تفاهم‌نامه طرح تأمین مسکن محرومان استان مرکزی و تفاهم‌نامه توسعه و تجهیز ایستگاه‌های ماهواره و تقویت شبکه‌های استانی و کشور منعقد شد.

انتهای پیام
captcha