رشد ۱۰۵ درصدی زکات در استان مرکزی
کد خبر: 3927876
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

رشد ۱۰۵ درصدی زکات در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: ۲۰ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان زکات در سال ۹۹ جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰۵ رصد رشد را نشان می‌دهد.

مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: امسال ۲۰ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است که نسبت به رقم ۹ میلیارد و ۹۴۲میلیون تومان سال گذشته افزایش 105 برابری داشته است.

وی بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده در استان برای تأمین هزینه ۲۵ سری جهیزیه، تأمین هزینه ساخت و تعمیر۱۶۰ منزل محرومان، تأمین معیشت ۱۵ هزار و ۷۹۷ خانواده نیازمند و تأمین هزینه درمان ۲۹۹ نیازمند صرف شده است.

مؤمنی آموزش یکهزار و ۲۰۶ عامل زکات در روستاهای استان، نشست مدیران مراکز خرید گندم، بهره‌گیری از ۸۶ مبلغ افتخاری، راه‌اندازی ۹ مرکز نیکوکاری روستایی و پنج خانه زکات در روستاها را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش پرداخت زکات عنوان کرد.

وی با تأکید براینکه متولیان امر جمع‌آوری زکات دارای شناسنانه هستند و زکات پردازان باید به این نکته توجه داشته باشند، گفت: افراد، گروه‌ها و مؤسسات باید با مراجعه به دبیرخانه زکات، مجوز دریافت کنند تا جمع‌آوری و توزیع زکات به صورت متمرکز انجام شود.

مؤمنی در بخش دیگر از سخنان خود به کمک نیکوکاران خمین در خصوص نذورات ماه محرم اشاره و تصریح کرد: نیکوکاران این شهرستان در محرم سال 99 بیش از ۴۰۰میلیون تومان نذورات خود را جهت اطعام محرومان به کمیته امداد پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه نذورات مردمی شامل وجوهات نقدی سبدهای کالایی و غذای گرم بسته‌بندی شده بهداشتی بوده است، اظهار کرد: این طرح که با عنوان اطعام و احسان حسینی درقالب پویش ایران همدل انجام شد با مشارکت خیران و بانیان نذری، مسئولان هیئت‌های مذهبی، دهیاران و شوراهای اسلامی نذورات مردمی ساماندهی و بین نیازمندان و محرومان توزیع شد.

مؤمنی با اشاره به اینکه اهدای بیش از ۲۰ رأس گوسفند، بیش از ۲۵۰۰ کیلو گوشت و بیش از ۱۱ هزار غذای گرم بخشی از نذورات مردمی در پویش ایران همدل است، افزود: همچنین در مرداد ماه سال جاری نیکوکاران خمین قریب به ۱۰۰ میلیون تومان صدقات خود را به کمیته امداد تحویل دادند.

انتهای پیام
captcha