از راه‌اندازی ۵۰ مرکز افق در بقاع متبرکه فارس تا توزیع ۶۲ هزار بسته معیشتی
کد خبر: 3929259
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

از راه‌اندازی ۵۰ مرکز افق در بقاع متبرکه فارس تا توزیع ۶۲ هزار بسته معیشتی

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از راه‌اندازی ۵۰ مرکز افق در بقاع متبرکه شاخص استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۳۸ مرکز افق را در بقاع متبرکه استان راه‌اندازی کردیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، امروز، 23 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: اوقاف فارس در شرایط شیوع کرونا درکنار مردم بود و خدماتی در این زمینه ارائه داد.

وی افزود: در این زمینه 4 کارگاه برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی راه‌اندازی کردیم که در این 4 مکان، 210 هزار و 610 عدد ماسک تولید شد و به‌صورت رایگان در اختیار امامزادگان و بقاع متبركه، هیئات مذهبی و محیط های پیرامونی بقاع متبرکه و همچنین برخی از بیمارستان‌هایی كه در خط مقدم مبارزه با كرونا هستند، قرار گرفت.

صفری گرائی بیان كرد: همچنین طی این مدت 8 هزار و 110 دستکش بهداشتی در این کارگاه‌ها تولید کردیم و 13 هزار و 330 لیتر ماده ضدعفونی تولید و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

معاون فرهنگی اوقاف فارس همچنین از ضدعفونی كردن 725 بقعه متبركه، مساجد و حسینیه‌ها طی 10 روز خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این بود كه در این اماكن مذهبی پروتكل‌های بهداشتی برای حضور مردم رعایت شوند.

وی به فعالیت مراكز افق بقاع متبركه استان فارس اشاره كرد و گفت:‌ در سال گذشته 18 مركز افق را در بقاع متبركه شاخص استان فارس كه دارای شرایط لازم بودند، راه‌اندازی كردیم و امسال بنا داریم 30 مركز دیگر راه‌اندازی كنیم كه تاكنون 20 مركز آن را راه‌اندازی كرده‌ایم و بنا داریم تا پایان امسال جمع تعداد مراكز افق بقاع متبركه استان را به 50 مركز برسانیم.

صفری گرائی ادامه داد: طی ایام شیوع كرونا 3 هزار و 562 خانواده نیازمند توسط مراكز افق بقاع متبركه استان شناسایی شدند و در این مدت نیز 10 هزار و 944 بسته توسط مراكز افق در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفت.

معاون فرهنگی اوقاف فارس همچنین از توزیع 6 هزار پرس غذای بسته‌بندی شده از محل اجرای نیات موقوفات طی 18 روز بین افراد كارتن‌خواب در شیراز خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها به میمنت عید غدیر، 17 زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت 710 میلیون ریال از محل موقوفات آزاد شدند و در همین عید غدیر نیز 20 میلیارد ریال به حساب 4 هزار یتیم در سطح استان که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از محل موقوفه حاج خلیل زالی واریز شد.

وی توزیع 5 هزار و 100 بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات استان فارس مثل موقوفه حاج عباسعلی عطار و دیگر موقوفات به ارزش 5 میلیارد و 210 میلیون ریال در بین دانش‌آموزان نیازمند، اختصاص یك میلیارد و 100 میلیون تومان ارزاق خشك از محل موقوفات مرتبط با اطعام حسینی در ایام محرم به بیمارستان‌های در خط مقدم مبارزه با كرونا نظیر شهید فقیهی، علی اصغر(ع) و نمازی، توزیع 15 تن برنج در دهه اول محرم میان هیئات مذهبی شهر شیراز را از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی این ایام عنوان كرد.

صفری‌گرائی بیان كرد: از ابتدای شیوع كرونا تاكنون 52 هزار و 190 بسته معیشتی به ارزش تقریبی بالغ بر 20 میلیارد تومان از محل موقوفات فارس میان نیازمندان توزیع شده است كه علاوه بر اینها 10 هزار بسته معیشتی هم در دهه وقف تحت عنوان «احسان ماندگار» میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف فارس در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به خبرنگار ایكنا گفت: پیش از این بنا بود كه به‌مناسبت فرا رسیدن 28 صفر برنامه‌های مفصلی در بقاع متبركه استان اجرا شوند نظیر اجرای 3 شب برنامه سوگواری در حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) با حضور مداحان و سخنرانان كشوری اما با توجه به اعلام محدودیت‌ها از سوی ستاد مبارزه با كرونا این برنامه‌ها را كنسل كردیم اما برنامه‌های سوگواری این ایام در 50 كانال حرم‌های امامزادگان در فضای مجازی اجرا خواهند شد.

انتهای پیام
captcha