پیشنهادات مقتدی صدر برای اصلاح وضعیت امنیتی عراق
کد خبر: 3929282
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

پیشنهادات مقتدی صدر برای اصلاح وضعیت امنیتی عراق

رهبر جریان صدر عراق در توئیتی از سه منشور صلح که امنیت را به ملت عراق باز می‌گرداند و این کشور را از مداخلات کشورهای خارجی دور می‌کند، خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الاتحاد»، «مقتدی صدر» روز چهارشنبه در توئیتی سه منشور پیشنهادی خود شامل «منشور تظاهرات مسالمت‌آمیز»، «منشور جهاد ملی» و «منشور اصلاحات سیاسی» را اعلام کرد.
 
وی افزود: منشور تظاهرات مسالمت‌آمیز شامل شروط قانونی و اجتماعی است که برای همه قابل قبول است، این درحالی است که منشور سوم بر مجازات همه فاسدان تمرکز دارد.
 
مقتدی صدر درباره منشور نخست توضیح داد: منشور تظاهرات مسالمت‌آمیز با همکاری شیوخ عشایر اصیل امکان‌پذیر خواهد بود و شروط قانونی و اجتماعی برای تظاهرات وضع خواهد شد.
 
به گفته مقتدی صدر، منشور دوم، منشور جهاد ملی است که با کمک علمای شیعه و سنی حوزه‌های علمیه انجام خواهد گرفت و حشد الشعبی و سایر گروه‌های سیاسی برای دور کردن مقاومت ملی از شهرت و ثروت و سیاست و حفظ استقلال عراق در این مسیر حرکت خواهند کرد.
 
رهبر جریان صدر عراق درباره منشور سوم نیز گفت: منشور اصلاحات سیاسی با همکاری ملت عراق امکان‌پذیر است تا انتخاباتی پاک و ملی و به دور از هرگونه وابستگی فکری اسلامی یا مدنی انجام گیرد و از فاسدان به دور باشد.
 
وی در پایان خواهان تلاش برای نجات عراق و مقدم ندانستن منافع حزبی و طائفه‌ای بر منافع مردم شد و با اشاره به تداوم اشغال عراق گفت: عراق در معرض خطر و همچنان تحت اشغال است و مردم با نگرانی و مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری و کمبود خدمات روبرو هستند.
انتهای پیام
captcha