وقف در حوزه سلامت از نیازهای روز جامعه است
کد خبر: 3930293
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

وقف در حوزه سلامت از نیازهای روز جامعه است

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که نیاز به ورود واقفان دارد، حوزه سلامت و درمان است، به‌ویژه در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا که کادر سلامت با مشکلات جدی مواجه شده و وقف برای ارائه خدمات درمانی و همچنین تأمین دارو یک نیاز حیاتی است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: سنت حسنه وقف آثار اجتماعی و اقتصادی فراوانی دارد و اگر مطابق با نیاز روز صورت گیرد، می‌تواند گره‌گشای مشکلات جامعه باشد؛ بنابراین شرط تأثیرگذاری وقف، در نظر گرفتن نیت‌هایی مطابق با نیاز روز است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که نیاز به ورود واقفان دارد، حوزه سلامت و درمان است، به‌ویژه در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا که کادر سلامت با مشکلات جدی مواجه شده و وقف برای ارائه خدمات درمانی و همچنین تأمین دارو یک نیاز حیاتی است.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: در حال حاضر، پنج موقوفه مرتبط با حوزه سلامت در سطح استان داریم که دو موقوفه در مرکز استان، یک مورد در شهرستان زابل و دو موقوفه نیز در منطقه بلوچستان وجود دارد. طی یک سال گذشته، فقط در یکی از درمانگاه‌های خیریه شهرستان زاهدان 2500 بیمار دارای ناهنجاری‌های مادرزادی به‌صورت رایگان تحت عمل جراحی قرار گرفته و معالجه شدند، همچنین 270 کودک مبتلا به عارضه شکاف لب و کام نیز رایگان درمان شدند که این عارضه در استان ما بسیار رایج است.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: اگر در هر روستا یا بخش، واقفانی از همان منطقه داشته باشیم که به کمک حوزه سلامت آمده و برای محل زندگی خود، مرکز درمانی وقف کنند یا برای مراکزی که وجود دارد، امکانات و تجهیزات ضروری را فراهم کنند، کمک بزرگی به مردم منطقه خود کرده و اجر بالایی نزد خداوند خواهند داشت.

وی گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای استان ما، با مشکلات عدیده‌ای در حوزه سلامت و درمان مواجه هستند که ورود واقفان به این حوزه می‌تواند این مشکلات را برطرف ساخته و برای افراد نیز باقیات صالحات باشد.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: در شرایط فعلی کادر بهداشت و درمان کشور با تمام قوا در صف اول مقابله با کرونا قرار دارند و به‌صورت شبانه‌روزی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند، با این حال خیران نیک‌اندیش نیز باید به پشتیبانی از آن‌ها برخیزند و وقف‌های خود را به سمت فعالیت‌های درمانی سوق دهند.

انتهای پیام
captcha