ضرورت سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیازهای جامعه
کد خبر: 3930406
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

ضرورت سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیازهای جامعه

فرماندار کاشمر احصای نیازهای جامعه را در موقوفات جدید لازم دانست و گفت: سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیازهای جامعه ضروری است.

سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیازهای جامعه، ضروری استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر، در نشست با مدیر اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر که شامگاه گذشته، 29 مهرماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با نگاه جدید و به‌کارگیری روش‌های نوین شاهد موفقیت‌ها و اقدامات خوبی در حوزه اوقاف و امور خیریه شهرستان هستیم.

وی با گرامی‌داشت هفته وقف گفت: نگاه جدید در حوزه وقف باعث افزایش اعتماد عمومی به این حوزه شده و قطعاً بسیاری از سرمایه‌های مادی نیازمند سرمایه‌های اجتماعی در جامعه است. اگر سرمایه‌های اجتماعی در جامعه افزایش پیدا کند قطعاً در سایر حوزه‌ها نیز موفق خواهیم بود. خوشبختانه اقدامات انجام شده در اوقاف و امور خیریه شهرستان درست و تأثیرگذار بوده است.

فرماندار کاشمر مطرح کرد: در زمینه اجرای طرح کاداستر توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر برای رفع اختلافات و شفافیت، اقدامات مثبتی انجام شده است.

ساقی همچنین بر لزوم توسعه و الکترونیکی شدن پرونده‌های اوقاف و ارائه خدمات الکترونیکی و برون‌سپاری در قالب دفاتر خدمات الکترونیک دولت برای تسهیل در روند خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد.

وی با اشاره به تغییر نیازهای جامعه با توجه به شرایط روز، خواستار شناسایی نیازها و اولویت‌های شهرستان به‌ویژه در حوزه علم و فناوری، بهداشت و درمان، حوزه جوانان، هدایت و مشاوره واقفان برای انجام موقوفات در این زمینه‌ها شد. در کنار مأموریت‌های حوزه اداره اوقاف و امور خیریه، اقدامات و همکاری این مجموعه و بقاع متبرکه در اجرایی شدن مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا قابل تقدیر است.

در ادامه، حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر گفت: طی یک‌سال اخیر ، ۲۸ وقف جدید با ارزشی بالغ‌ بر ۵۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده است. طی یک‌سال گذشته، ۱۶ هزار و ۱۲۲ تصویر اوراق و اسناد پرونده‌های رقبات، اسکن و در سامانه جامع موقوفات کشور بارگذاری شده که متولی ۹۳۹۹ رقبه خود اداره اوقاف و امور خیریه است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کاشمر، ۱۱ هزار و ۳۹۳ رقبه وجود دارد، افزود: تصرف اراضی موقوفات یکی از دغدغه‌های اداره اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود که در این راستا طی یک‌ سال گذشته، ۴۰۵۰ مورد از این رقبات در سامانه کاداستر بارگذاری شده است. در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده است مأموریت‌های جدید در حوزه فرهنگی تعریف شده تا بتوانیم اقدامات مؤثری در زمینه ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه برداریم.

نیساری، برگزاری 34 برنامه و مسابقه فرهنگی با مشارکت بیش از 80 هزار نفر از سراسر کشور و توزیع 645 بسته مهر تحصیلی بین نیازمندان با ارزش 97 میلیون تومان را از اقدامات اوقاف و امور خیریه در حوزه اقدامات فرهنگی برشمرد.

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، 2275 بسته کمک معیشتی در شش مرحله بین نیازمندان با ارزش چهار میلیارد و 850 میلیون ریال توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha