اولین وقف دهه وقف امسال در زابل به ثبت رسید
کد خبر: 3930458
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

اولین وقف دهه وقف امسال در زابل به ثبت رسید

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: اولین وقف دهه وقف امسال در استان، روز گذشته، ۲۹ مهرماه در شهرستان زابل به ثبت رسید که یک منزل مسکونی به مساحت ۶۰۰ مترمربع است.

مرتضی کوچکی، سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: اولین وقف دهه وقف امسال در استان، روز گذشته، 29 مهرماه در شهرستان زابل به ثبت رسید که یک منزل مسکونی به مساحت 600 مترمربع است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این منزل وقف شده بالغ بر 8 میلیارد ریال است، افزود: این منزل از سوی علیرضا حیدری‌نسب، استادیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه سیستان‌ و بلوچستان، با نیت تعظیم شعائر و حمایت از حوزه‌های علمیه استان وقف شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان بیان کرد: استان سیستان‌وبلوچستان حدود 5 هزار موقوفه دارد که بیش از چهار هزار و ۵۰۰ موقوفه آن، اماکن عمومی هستند و هیچ درآمدی ندارند، در حالی که منفعتی بودن موقوفات یکی از مؤثرترین راه‌های استفاده بهینه از سنت حسنه وقف به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: وقف تنها راه ماندگار کردن کار خیر است و به همین دلیل از آن به‌عنوان صدقه جاریه یاد می‌شود، اما برای آن‌که اثرگذاری وقف ما بیشتر شود و آثار و برکات وقف در جامعه ملموس‌تر باشد، باید نیات ما متناسب با نیاز روز جامعه باشد.

کوچکی اظهار کرد: امسال با توجه به همه‌گیری بیماری کووید 19، برنامه‌های دهه وقف تحت تأثیر قرار گرفته و از طرفی بودجه‌های فرهنگی نیز به مقدار زیادی کاهش یافته است، با این‌حال امیدواریم این شرایط مانع ترویج وقف نشود و بتوانیم با دریافت بودجه، ترویج این سنت حسنه را به شکل‌های دیگری دنبال کنیم.

انتهای پیام
captcha