سرمایه‌گذاری راهکاری برای افزایش درآمد موقوفات است
کد خبر: 3930688
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

سرمایه‌گذاری راهکاری برای افزایش درآمد موقوفات است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با تاکید بر حمایت از وقف و احیای موقوفات گفت: سرمایه‌گذاری یکی از راهکارهای افزایش درآمد موقوفات است.

سرمایه‌گذاری راهکاری برای افزایش درآمد موقوفات استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد 30 مهرماه در دیدار با محمدعلی طالبی، استاندار یزد که به مناسبت دهه وقف انجام شد با تشکر از استاندار و معاونان وی به بیان برخی از اقدامات انجام شده در حوزه وقف استان پرداخت و با اشاره به سرمایه‌گذاری موقوفات استان و اختصاص صد میلیارد ریال وام از طرف سازمان اوقاف در پروژه دام سبک پرتولید در شهرستان اردکان از پیگیری طرح توسعه این سرمایه‌گذاری خبر داد.

وی اظهار کرد: همچنین در تفاهم نامه‌ای با شورای شهر اردکان و شهرداری این شهر و اخذ مجوزهای لازم در زمین سه هکتاری، فضای سبز و مجموعه ورزشی و همچنین 54 قطعه واحد مسکونی به مردم واگذار خواهد شد.

زارع‌زاده افتتاح دو پروژه احداث پمپ بنزین و کارخانه یخ در جاده یزد – کرمان در دهه وقف را یادآور شد و گفت: دو پروژه هتل سنتی واقع در مسجد جامع و مجتمع تجاری واقع در بلوار شهید عابدی نیز در حال ساخت است که ان شاءالله در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به تعیین تکلیف اراضی گفت: در این راستا کمیسیون املاک و اجارات اوقاف و امورخیریه با حضور مسئولان کشوری با 50 مصوبه در استان برگزار شد که 200 رقبه با محوریت شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان تعیین تکلیف شدند و اخیرا در شهرستان تفت نیز اقداماتی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در دو ماه آینده مجددا کمیسیون املاک در یزد را داشته باشیم.

وی تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، طبخ و توزیع غذاهای گرم، تولید ماسک و گان، توزیع مواد ضدعفونی کننده، 900 میلیون بخشودگی اجارات را از جمله اقدامات در زمان همه‌گیری کرونا دانست و گفت: در راستای شناسایی و کمک به نیازمندان مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با عنوان «افق» در امامزادگان و بقاع متبرکه شکل گرفت و برای اولین بار در بحث آزادی زندانیان از وقف کمک گرفته شد بدین ترتیب از نیمه دوم سال 98 تاکنون 28 زندانی جرائم غیرعمد با همکاری دیگر دستگاه‌ها از زندان‌های استان آزاد شدند و در دهه وقف نیز آزادی تعدادی دیگر در دستور کار قرار دارد تا برکات وقف برای مردم ملموس شود.

زارع‌زاده افزود: سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به صورت آنلاین موارد را ثبت و آنچه در حوزه وقف صورت می‌گیرد، به صورت دقیق مشخص است و اینکه عنوان می‌شود اقبال عمومی به وقف کاهش یافته، به نظرم این گونه نیست چرا که ثبت هر هفته یک وقف جدید در طول پنج سال گذشته در این سیستم نشان می‌دهد اقشار مختلف به این سنت حسنه بی‌توجه نیستند.

وی با اشاره به اینکه اگر وقف حمایت و موقوفات احیا شود، درآمد حاصل از آن بیش از آنچه اکنون وجود دارد، خواهد شد افزود: سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات باعث درآمدزایی آن می‌شود و خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام
captcha