مبارزه با بیماری کرونا تکلیفی شرعی است
کد خبر: 3932585
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

مبارزه با بیماری کرونا تکلیفی شرعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: در حال حاضر مبارزه با ویروس وارد فاز جدیدی شده و نیازست همه مسئولان و آحاد مردم در مهار این بیماری بسیج شوند، ورود برای مهار و مبارزه با بیماری تکلیفی شرعی است که باید نسبت به آن اهتمام ويژه داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز، یازدهم آبان ماه در رزمایش قرارگاه عملیاتی شهید راه سلامت امیر سرتیپ دوم قاسم جلیلوند كه در مرکز فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی دستگاه‌های مختلف در مقابله با ویروس کرونا قابل تقدیر است. در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری، عزم مسئولان و همراهی مردم تاکنون عملکرد مطلوبی در این حوزه گزارش شده است.

وی به بروز برخی نگرانی‌ها از سوی متخصصان در رفتارشناسی ويروس كرونا و انجام برخی ملزومات اجتماعی در مراقبت و مواظبت در پيشگيری از شيوع هرچه بیشتر ویروس در سطح جامعه این ويروس در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مبارزه با ویروس وارد فاز جدیدی شده و نیازست همه مسئولان و آحاد مردم در مهار این بیماری بسیج شوند، ورود برای مهار و مبارزه با بیماری تکلیفی شرعی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نهادینه‌سازی پیشگیری به عنوان اصلی مقدم بر درمان را هدف مهم و اصلی تشکیل قرارگاه عملیاتی شهید راه سلامت امیر سرتیپ دوم امیر جلیلوند در استان دانست و تأکید کرد: جلوگیری و به حداقل رساندن شیوع مخربانه این ویروس از نكاتی است كه باید در برنامه‌ای اجرایی لحاظ شود.

وی بیان کرد: تصمیم‌های اخذ شده از سوی قرارگاه نظیر ارشادی و بازدارنده بایستی به صورت دقیق و با حمایت تمامی مسئولان اجرایی شود و جامعه هدف برنامه‌های این قرارگاه همه اقشار مردم هستند و لازم است مفاد و مصوبات این جلسات در اماکن عمومی و اصناف اجرایی شود.

این مقام مسئول همچنین فشار کاری وارده بر کادر درمان را غیر قابل توصیف برشمرد و اضافه کرد: آنان ضمن تحمیل هزینه‌های بسیار در حوزه درمان و مبارزه با این بیماری، در مواجه و درمان بیماران فشار مضاعف و شبانه‌روزی متحمل می‌شوند، بسیار ضروری است با برنامه‌ریزی از این فشارها کاست.

وی ضرورت نظارت بر ايزوله بودن مراكز درمانی جهت تضمین سلامت مراجعه کنندگان به این مراکز را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به حجم مراجعه‌کنندگان نظارت مستمر، دقیق و رعایت استانداردهای لازم باید لحاظ شود. استان مرکزی دارای مردمی آگاه و دارای ظرفیت‌های بسیار خوب در مقابله با بحران به وجود آمده در حوزه کرونا است و امیدواریم در هفته‌های آینده این استان به عنوان الگویی کارآمد در مبارزه با کرونا معرفی شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی درگذشت شهید عرصه سلامت امیر سرتيپ دوم قاسم جليلوند، ارشد نظامی ارتش در استان را ضایعه‌ای غم‌انگیز دانست و گفت: طی چند ماه اخیر سرمایه‌های عظیم و گرانقدری در عرصه ملی به دلیل ابتلا به کرونا از دست رفتند، به منظور پیشگیری از بروز چنین ضایعاتی بر همه مردم تکلیف است که دعوت رهبر معظم انقلاب در بسیج همگانی مبتنی بر مبارزه با این بیماری را لبیک گویند.

وی تأکید کرد: برخورد قاطع با افرادی که به هر شکل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نادیده می‌گیرند باید اعمال شود. ضمن ارائه تذكر و ارشاد لسانی به شهروندانی كه در رعايت نكات بهداشتی و پيشگيرانه سهل‌انگاری دارند، بایستی با افرادی كه به دفعات به حقوق ديگر شهروندان بی‌توجه هستند، برخورد قاطع صورت گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: آگاه‌سازی عمومی و ایجاد حساسیت هرچه بیشتر بین اقشار مختلف مردم از رص مختلف همچون رسانه را ضروری عنوان کرد و افزود: صدا وسیما و دیگر رسانه‌ها با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی تمام ظرفیت‌ها را برای مبارزه و مهار بیماری بسیج کنند تا با یاری خدا با کمترین آسیب از این بحران عبور کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: در پی آن هستیم که بیمار اصلا به سراغ بیمارستان نرود، باید بار را از دوش بیمارستان‌ها بردشت. چراکه مراکز درمانی ظرفیت مشخصی دارند، این ظرفیت صرفا مباحث مالی نیست، شاید بیمارستان‌های کشور روزانه ۵۰ میلیارد تومان در بحث مقابله با ویروس کرونا هزینه می‌کنند و کادر بهداشت و درمان هشت ماه درگیرند و باید بار روی دوش آنها را کم کنیم.

انتهای پیام
captcha