آگاه‌سازی و آموزش عمومی؛ هدف تشکیل قرارگاه راه سلامت
کد خبر: 3932638
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

آگاه‌سازی و آموزش عمومی؛ هدف تشکیل قرارگاه راه سلامت

استاندار مرکزی گفت: آموزش، آگاه‌سازی عمومی و ارشاد مردم در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از اهداف تشکیل قرارگاه راه سلامت در استان است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، یازدهم آبان ماه در رزمايش قرارگاه عملیاتی شهید راه سلامت امير سرتيپ دوم قاسم جليلوند كه در مرکز فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، از خدمات صورت گرفته و تلاش‌های مجاهدانه مردم و مسئولان از زمان انتشار ویروس کرونا در سطح جامعه تاکنون قدردانی کرد و گفت: با هدایت و مدیریت عالمانه مقام معظم رهبری در مقابله با این ویروس اقدامات گسترده بهداشتی با حضور نیروهای مردمی، دستگاه‌های دولتی ، نظامی و انتظامی ، بهداشتی و خدماتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: تمامی ارگان‌های مسئول در بحث سلامت در راستای بررسی و ریشه‌یابی، کنترل و در نهایت پیشگیری از بیماری باید سهیم باشند. سلامتی از نیازهای اساسی و اولیه انسان‌ها در جامعه است و نيروی انتظامی با انجام محدودیت‌ها، نقشی حیاتی در کنترل و قطع زنجیره بیماری کرونا برعهده داشته و دارد.

آقازاده با اشاره به اینکه آگاه‌سازی عمومی و ارشاد مردم در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید در قرارگاه راه سلامت انجام شود، بیان کرد: با مشاركت و تعامل همه اقشار مختلف جامعه و نهادهای متولی در سلامت جامعه، امیدست هر چه زودتر شاهد موفقیت در زمینه کنترل و ریشه‌کنی این بیماری در استان و کشور باشیم.

وی آموزش را مهمترین هدف تشکیل قرارگاه راه سلامت دانست و اضافه کرد: با افرادی که با هنجارشکنی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سلامت جامعه را تهدید می کنند برخورد خواهد شد. جلوگیری از شیوع کرونا وظیفه‌ای همگانی و تکلیف مهم شهروندی است و امیدوارم استان همچون گذشته به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه مقابله با ویروس کرونا دست یابد.

استاندار ادامه داد: با راه‌اندازی قرارگاه راه سلامت شهید امیر قاسم جلیلوند در استان، ابتدا در شهرهای پرخطر اراک، دلیجان و ساوه اقدامات لازم صورت خواهد پذيرفت و پس از آن در کل استان این قرار گاه، اقدامات آموزشی و مقابله‌ای مناسب را به نحو احسن اجرایی می‌کند.

وی از بسیج تمام امکانات موجود بهداشتی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا در استان خبر داد و بیان داشت: با حضور همه جانبه نیروهای مردمی، نیروهای مسلح  و همه دستگاه های دولتی، خدماتی و امدادی امیدواریم بتوانیم کارنامه‌ای درخشان از استان مرکزی به عنوان استان پیشرو و تاثیر گذار برای مقابله این بیماری فراگیر در کشور ارائه دهیم.

آقازاده ادامه داد: به نظر می‌رسد در دو سه هفته اخیر با اقدامات انجام شده و هماهنگی بین نیروهای اجرایی استان، اکثر مردم شیوه‌نامه‌ها را رعایت می‌کنند و متاسفانه تعداد کمی همکاری لازم را ندارند که باید بر روی این تعداد متمرکز شویم، باید تذکرات لازم داده شودو اگر بی‌نتیجه بود برخورد شود. دراین راستا نیروهای انتظامی و نظامی در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار دارند و آماده انجام کار انقلابی و جهادی هستند. بسیار امیدواریم با راه‌اندازی این قرارگاه که امروز در دلیجان، اراک و ساوه فعال شده و تا چند روز آینده در کل استان تعمیم می‌یابد، بتوانیم نتایج مأموریت حساس و دقیق واگذار شده به قرارگاه را شاهد باشیم.

استاندار در پایان از همکاری سازمان‌های امدادی مانند هلال احمر و اورژانس در امر نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه تقدیر کرد و گفت: داوطلبان هلال احمر در قالب اجرای طرح آمران سلامت و تذکر لسانی در سطح شهرها فعال هستند و از ظرفیت بسیج هم می‌توان استفاده کرد. اگر با برنامه‌ریزی پیش رویم در دو هفته آینده تا یک ماه پیش رو اثرات این تلاش‌ها و برنامه‌ها محسوس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha