اخراج مسلمانان روهینگیا حربه ای برای احزاب در انتخابات میانمار
کد خبر: 3933423
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

اخراج مسلمانان روهینگیا حربه ای برای احزاب در انتخابات میانمار

در آستانه انتخابات سراسری میانمار، تنش احزاب مخالف با دولت مستقر افزایش یافته و این احزاب دولت را به مماشات با مسلمانان متهم کرده‌اند، در حالیکه دولت این کشور به دلیل نقض حقوق اساسی مسلمانان روهینگیا بارها با محکومیت جهانی مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از France 24، در شرایطی که روز یکشنبه انتخابات سراسری میانمار برگزار خواهد شد، احزاب مخالف دولت آنگ سان سوچی انتقادات از وی و دولتش را افزایش داده‌اند و برخی احزاب در تبلیغات خود بر اخراج مسلمانان روهینگیا از میانمار تأکید دارند.

تان هتای(Than Htay)، رهبر حزب همبستگی و توسعه اتحادیه (USDP) که همسو با نظامیان است در گفتگو با خبرگزاری فرانسه درباره کشتار و آواره کردن مسلمانان روهینگیا گفت که میانمار کاری نکرده که به خاطر آن متأسف باشد.

وی افزود: من نمی‌توانم افراد بی‌فایده (روهینگیا) را در کشورمان بپذیرم.

USDP مهمترین گروه مخالف حزب حاکم اتحادیه ملی برای دموکراسی (NLD) به رهبری سوچی در نظرسنجی‌های این هفته بود.

حامیان این حزب ادعا می کنند که حزب حاکم حامی مسلمانان روهینگیا است.

روهینگیایی‌ها که طی دهه‌ها از حقوق شهروندی محروم بوده‌اند، در میانمار با اصطلاح تحقیرآمیز بنگالی شناخته می‌شوند و این بدان معنی است که آنها مهاجران غیرقانونی هستند. حدود چهار درصد از جمعیت 55 میلیونی میانمار مسلمان هستند.

خشونت هولناک ارتش میانمار در برخورد با اقلیت روهینگیا که از سال 2017 آغاز شده و گزارش های گسترده در مورد قتل و تجاوز جنسی علیه اعضای این اقلیت، اعتبار بین‌المللی سوچی را از بین برده و دولت میانمار را در دادگاه عالی سازمان ملل متحد با اتهامات نسل کشی روبرو کرده است.

پیشبینی می‌شود که حزب حاکم به رهبری سوچی، بار دیگر در انتخابات سراسری پیروز شود.

انتهای پیام
captcha