از امتیازات شغلی کارکنان پایور تا بخشودگی اضافه خدمت نیروهای وظیفه
کد خبر: 3934124
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد:

از امتیازات شغلی کارکنان پایور تا بخشودگی اضافه خدمت نیروهای وظیفه

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی پدافند هوایی شمال کشور درباره ابزار تشویقی کارکنان پایور و وظیفه فعال در عرصه قرآنی، گفت: برای افراد شاخص قرآنی، همچنین شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن و رتبه‌آوران، علاوه بر در نظر گرفتن هدیه مادی، از لحاظ شغلی نیز امتیازات ویژه در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال کشور در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به سطح فعالیت‌های قرآنی در یگان‌ها و مناطق تابع گفت: قریب به 650 نفر از فعالان قرآنی در سطح منطقه پدافند هوایی شمال و یگان‌های تابع در استان‌ها شامل کارکنان پایور و وظیفه، خانواده‌ها(همسران، فرزندان در سطوح مختلف خردسالان، نوجوانان و بزرگسالان) در رقابت‌های رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ (اجزاء و کل)، مفاهیم و تفسیر قرآن و اذان حضور دارند.

وی با اشاره به حضور و استقبال گسترده خانواده‌ها و پرسنل در مسابقات قرآن کارکنان، خانواده‌ها و راهیابی به مسابقات قرآن نیروهای مسلح، ادامه داد: همچنین طی چند سال گذشته، نیز شاهد حضور بانوان قاری و حافظ این نیرو در مسابقات قرآن ارتش‌های کشورهای اسلامی بودیم. همچنین قاریان و حافظان منطقه پدافند شمال نیز در مسابقات قرآن دیگر دستگاه‌ها و نهادها چون مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و ... حضور داشتند.

موسوی افزود: محافل انس با قرآن با رویکرد تدبر در آیات در سطح کارکنان کادر و وظیفه یگان و سایت‌های تابع به صورت مناسبتی و یا هفتگی با دعوت از قاریان و حافظان برتر هر یگان برگزار می‌شود. البته با توجه به شیوع کرونا تمامی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی انجام می‌شود، چنانکه کانالی با عنوان «حامیان قرآنیان» با رویکرد آموزش تخصصی قرآن، فنون قرائت و تلاوت، مفاهیم و بارگذاری فرازهایی از تلاوت‌های شاخص در پیام‌رسان‌ها فعال شده است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال کشور بیان کرد: این نیرو، مقام اول را در مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل در سطح نیروی پدافند هوایی داشته و نیز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه در رشته‌های مختلف در حال برگزاری است که برگزیدگان آن به مرحله سراسری نیروی پدافند و سپس به مرحله نهایی آجا راه پیدا خواهند کرد.

وی درباره ضرورت پرداختن به امر قرآن در سازمان‌های نظامی چون ارتش و ادارات تابع آن، افزود: نیروی دریایی، زمینی، هوایی، ستاد آجا و به ویژه پدافند هوایی، خط مقدم دفاع از کشور است. سلاح نخست ارتش جمهوری اسلامی، ایمان و ادوات نظامی، سلاح دوم است. بنابر این هر چه بتوان سلاح نخست را قوی‌تر کنیم، قطعاً در زمان بحران (هنگامی که جنگی به کشور تحمیل شود و یا مشکلی برای کشور به وجود بیاید) قاعدتاً، می‌تواند، اثرگذار باشد. بنابر این برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در نیروهای مسلح و ارتش با نگاه ویژه همراه است. با تمام این اوصاف و با وجود حجم کاری بالا، اما برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در تمامی یگان‌های تابع منطقه پدافند هوایی شمال در حال انجام است.

موسوی در پاسخ به این سؤال که آیا اداره عقیدتی ـ سیاسی پدافند هوایی شمال کشور ابزار خاصی را برای تشویق کارکنان پایور و وظیفه قرآنی در نظر دارد؟ گفت: برای افراد شاخص قرآنی نیرو و همچنین شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن و رتبه‌آوران علاوه بر در نظر گرفتن هدیه مادی، از لحاظ شغلی نیز مزایایی ویژه در نظر گرفته شده است. همچنین برخی از مشاغل و پست‌های سازمانی نیز در سطح منطقه پدافند هوایی شمال کشور با در نظر گرفتن فعالیت قرآنی فرد، است. این موضوع درباره کارکنان وظیفه نیز صدق می‌کند به طوری که مهمترین تشویق برای یک سرباز، برخورداری از مرخصی‌ است، اما تاکنون موردی نبوده است که سربازان وظیفه فعال در عرصه قرآنی، یک روز اضافه خدمت داشته باشد، بلکه سربازان را به این موضوع تشویق می‌کنیم تا اگر در این عرصه گام بگذارند و مثلا بیست سوره قرآن را حفظ کنند تا از بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند شوند.

وی درباره سبک‌سازی و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح یگان‌های تابع، اظهار کرد: هر چند با نقطه آرمانی فاصله زیادی است اما در این زمینه نهایت تلاش شده است. درباره اهمیت فعالیت‌های حوزه قرآن باید گفت این موضوع به اندازه‌ای حائز اهمیت بوده است که با تدبیر رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، مجموعه قرآن، عترت و نماز، زیرمجموعه معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در قالب مرکز و اداره‌ای جدا و مستقل اعلام شد.

انتهای پیام
captcha