نگاهی به امامزادگان شاخص البرز
کد خبر: 3935734
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

نگاهی به امامزادگان شاخص البرز

مدیرکل اوقاف البرز از وجود 100 امامزاده در ۸۵ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: از این تعداد سه امامزاده شاخص کشوری هستند.

البرز 100 امامزاده دارد

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در سطح استان 100 امامزاده در 85 بقعه متبرکه وجود دارد که در برخی از آن‌ها چند تن از نوادگان ائمه(ع) تدفین شده یا برخی‌ها نسب دور با امامان‌(ع) دارند یا برخی هم به لحاظ شخصیتی مورد احترام مردم هستند.

وی بیان کرد: سه امامزاده استان شاخص کشوری هستند که از لحاظ نسبت با امامان معصوم‌(ع) در جایگاه بالایی قرار دارند که شامل امامزاده حسن(ع)، امامزاده محمد(ع) و امامزاده طاهر(ع) کرج است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: به‌منظور ارائه خدمات بهتر به زائران از چند سال پیش با کمک خیران و نذورات مردمی گام‌های مهمی در مرمت و نوسازی امامزادگان استان برداشته شده است.

دشتکی یادآور شد: علاوه بر اجرای طرح مرمت و نوسازی در امامزادگان استان، بقعه‌ها، ضریح و محوطه بیشتر امامزادگان در حد مطلوبی برای پذیرایی از زائران نوادگان اهل بیت‌(ع) آماده شده‌اند.

این مسئول با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، بیان کرد: بیشتر برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه سوق داده شده است و با طرح جدید سازمان، برنامه‌های اجتماعی هم با قوت بیشتری به فعالیت‌های امامزادگان افزوده شده است تا بتوان نقشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کرد که البته در حال حاضر با وجود شیوع بیماری کرونا اکثر برنامه‌ها در فضای مجازی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha