رئیس جدید حوزه هنری خوزستان معارفه شد / تحقق سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با ابزار هنر و ادبیات
کد خبر: 3935802
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

رئیس جدید حوزه هنری خوزستان معارفه شد / تحقق سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با ابزار هنر و ادبیات

محمد شهباز که امروز 27 آبان‌ماه به عنوان رئیس جدید حوزه هنری استان خوزستان معارفه شد بر تحقق سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با ابزار هنر و ادبیات تأکید کرد.

رئیس جدید حوزه هنری خوزستان معارفه شدبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد شهباز، امروز سه‌شنبه 27 آبان‌ماه به عنوان رئیس جدید حوزه هنری خوزستان معارفه شد.

وی در این مراسم که با حضور محمد دادمان، رئیس حوزه هنری کشور همراه بود، با بیان اینکه مسئولیت گرفتن در خوزستان خطیر و سخت است، گفت: ظرفیت‌های خوزستان منحصر به فرد است که این ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و هنری کم‌نظیرند. به همان اندازه متأسفانه کمبودها و محرومیت‌ها هم در خوزستان منحصر به فرد است و این مسئولیت را خطیر می‌کند که می‌طلبد با همت و مجاهدت شبانه‌روز پای کار بود.

وی ضمن قدردانی از مدیران سابق حوزه هنری استان و زحمات آن در تنومند کردن نهال حوزه هنری استان گفت: گام دوم انقلاب می‌طلبد که همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های انقلاب اسلامی نسبت خود را با این رویکرد تعریف کنند. حوزه هنری هم در این میان مستثنی نیست‏ و باید تحولی متناسب با این انتظارات در ساختارها، رویکردها و برنامه‌ها ایجاد کنیم.

شهباز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید مقام معظم رهبری به مقوله سبک زندگی و فرهنگ، گفت: در فرمایشات ایشان سبک زندگی به عنوان نرم‌افزار تمدن اسلامی معرفی شده است. قطعا هنر و ادبیات بهترین ابزاری است که می‌توانیم سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را با آن محقق کنیم. این همان تحولی است که باید دنبال آن باشیم. همچنین دفاع مقدس قطعا یکی از محورهای فعالیت حوزه هنری استان است و یکی از دلایل اینکه محور است، توجه به سبک زندگی مجاهدان عرصه مقاومت است. ترویج این سبک زندگی وظیفه تمدنی ما است.

رئیس حوزه هنری خوزستان در پایان با بیان اینکه به فرموده قرآن کریم، اخلاص و تلاش رمز پیروزی انسان است، تصریح کرد: در خوزستان آن‌جایی موفق شدیم که با هم‌افزایی و بدون توجه به نام و نشان به دنبال انجام وظیفه بودیم.

سینا دلشادی، سرپرست سابق حوزه هنری خوزستان نیز در این مراسم گفت: مدیر جدید از چهره‌های فرهنگی استان است و امیدواریم که بتواند روزهای بهتر و درخشان‌تری را برای حوزه هنری استان رقم بزند. در مدتی که در این حوزه حضور داشتم بر موضوع دفاع مقدس تأکید داشتیم؛ چرا که دفاع مقدس برای ما صرفاً یک جنگ نبود، بلکه یک رویداد شگفت تاریخی است که در امتداد انقلاب اسلامی معنا می‌یافت.

وی اظهار کرد: دفاع مقدس نه جدال دو همسایه که مقابله دو نظام فکری توحیدی و نظام فکری سلطه بود. دفاع مقدس، جدال بر سر زمین و مرز نبود، بلکه دفاع از دین و پاسداری از رسالت همه انبیا همه بود. اکنون ما وارث چنین حماسه بزرگ تاریخی هستیم. ادامه این مسیر به تحقق تمدن نوین اسلامی منتهی می‌شود. برای نیل به تمدن نوین اسلامی به عنوان آخرین حلقه از زنجیره تمدن‌سازی اسلامی باید بنیه‌ فرهنگی را در تمام سطوح فردی، اجتماعی و سازمانی تقویت کرد.

دلشادی گفت: برای تحقق این مهم ناگزیر از اتخاذ رویکردهای تبیینی و اقناعی هستیم و برای موفقیت در این مسیر مهم داشتن تدبر، ابتکار، انگیزه و برنامه از ضروریات است که باید درست هدایت و راهبری شود و با قاطعیت می‌توان مقوله هنر را کلید حل مشکلات دانست. امید داریم حوزه هنری استان در گام دوم انقلاب اسلامی بیش از گام اول نقش‌آفرین، مثبت و مؤثر باشد.   

همچنین حجت‌الاسلام میرعلایی، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به هنرمندان بزرگ استان از گذشته تاکنون، گفت: امیدوارم میراث‌دار خوبی برای هنرمندان بزرگ استان باشیم. از سرپرست حوزه هنری که در این مدت زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنیم و برای مدیر جدید حوزه هنری استان آرزوی موفقیت دارم.

میرعلایی گفت: وی پیش از این در مجموعه بسیج دانشجویی کارهای مطالبه‌گری و فعالیت‌های هنری را دنبال می‌کرد و مدتی مسئول مرکز آفرینش‌های هنری سپاه بود و در این مدت تعامل و هم‌افزایی بین مجموعه‌ها را دنبال می‌کرد و با تشکیل مجموعه هیئت اندیشه‌ورز کلان و تخصصی کمک‌های مشاوره‌ای خوبی می‌داد. امیدواریم این مسیر در حوزه هنری استان نیز دنبال شود.

انتهای پیام
captcha