ضرورت تربیت حرفه‌ای دانشجویان قرآنی
کد خبر: 3935900
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲

ضرورت تربیت حرفه‌ای دانشجویان قرآنی

فهیمه جفرسته، حافظ کل قرآن ضرورت توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: درست است که در آموزش و پرورش درس قرآن وجود دارد، اما این امر نباید ذهن‌ها را از توسعه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها دور کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، نمایندگان استان مرکزی در سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانشجویان با کسب 4 رتبه برتر خوش درخشیدند. علی‌محمد دهقانی در رشته نرم‌افزار و اپلیکیشن قرآنی مقام اول، فهیمه جَفرسته در رشته حفظ 20 جزء مقام اول، علیرضا نوروزی در رشته آوایی مقام اول و سپیده عباسی در رشته حفظ موضوعی مقام سوم را کسب کردند.

فهیمه جفرسته، حافظ کل و دارنده مقام اول رشته حفظ 20 جزء سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری دانشجویان، روند برگزاری این دوره از مسابقات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دوره ازرقابت‌ها از طریق اسکای‌روم و به صورت آنلاین از 19 آبان ماه تا 24 همین ماه برگزار و مراسم اختتامیه نیز عصر روز 25 برگزار شد.

وی با اشاره به سطح بالای رقبا، اظهار کرد: مسابقات استرس خود را دارد، اما خوشبختانه داوری این دوره از مسابقات بسیار خوب بود. با توجه به شرایط موجود، برگزاری آنلاین بهترین شیوه در نظر گرفته شده است، اما باید اعتراف کنم قرارگرفتن در فضای مسابقات لطفی دیگر دارد و روح قرآنی در برگزاری آنلاین مسابقات نیست.

جفرسته ضرورت توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: درست است که در آموزش و پرورش درس قرآن وجود دارد و در برخی از مدارس مربیان خوبی که سال‌های قبل از جوانان قرآنی جذب این دستگاه شدند مشغول تدریس هستند، اما این امر نباید ذهن‌ها را از توسعه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها دور کند. کما اینکه فعالیت‌های خوب قرآنی در دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد، اما کافی نیست.

وی بیان کرد: دانشجویان مستعد قرآنی در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند که باید ساماندهی شده و مورد تربیت حرفه‌ای قرار گیرند. جوانان قرآنی در هر سطحی که باشند سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند که اگر مسیر تخصص و قرآن را توأم طی کنند قطعاً شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

جفرسته ادامه داد: بهتراست جهت آمادگی هرچه بیشتر دانشجویان حاضر در مسابقات سراسری دوره‌های آمادگی با حضور اساتید بومی و غیربومی برگزار شود، دانشجویان نیاز دارند با نکات قواعدی اصولی آشنا شوند و اگر انتظار موفقیت وجود دارد باید هزینه کرد. 

انتهای پیام
captcha