پیگیری مشکلات مالیاتی مؤسسات قرآنی از سوی اتحادیه بوشهر
کد خبر: 3935934
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶

پیگیری مشکلات مالیاتی مؤسسات قرآنی از سوی اتحادیه بوشهر

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرانی مردمی استان بوشهر در راستای مشکل مالیات مؤسسات قرآنی اقدام به ارسال نامه‌ای برای یکی از اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی کرده است.

به گزارش ایکنا، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرانی مردمی استان بوشهر، اقدام به ارسال نامه‌ای به حجت‌الاسلام موسی احمدی، عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم جنوب استان بوشهر در راستای مشکل مالیات مؤسسات قرآنی کرده است.

این نامه از سوی بیش از 90 نفر از مدیران مؤسسات قرآنی استان بوشهر که در سال‌های متمادی به امر آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم پرداخته‌اند، ارسال شده است. با درگیر شدن کشور به ویروس کرونا، در 10 ماهه گذشته این مؤسسات همراه با مؤسسات دیگر کشور دچار رکود و توقف فعالیت‌ها شده‌اند و حالا در کنار مشکلاتی که هر روزه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد با آن‌ها دست به گریبان هستند، لایحه در شُرُف ارائه دولت به مجلس درخصوص تعیین سقف درآمدی مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی موجب شده تا دغدغه مدیران مذکور مضاعف شود.

در این نامه درخواست شده که نسبت به حذف واژه مؤسسات قرآنی از لایحه مذکور مساعدت شود، تا مؤسسات قرآنی دچار مشکلات بعدی نشوند.

در پیوست این نامه آمده است که در معافیت مالیاتی هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در لایجه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم حذف و برای آن سقف تعیین شد. در پیش‌نویس این لایحه که وزیران بررسی می‌کنند آمده است: «درآمد مشمول مالیات ابرازی حاصل از فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط) فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، در مورد اشخاص حقوقی معادل یک میلیارد و دویست و پنجاه ریال و در مورد اشخاص حقیقی دویست و پنجاه میلیون ریال در هر سال از پرداخت مالیات معاف است». در پیش‌نویس قبلی فعالیت‌های تا سقف یک میلیارد ریال معاف از مالیات بودند.

طبق قانون مالیات‌های مستقیم، در حال حاضر فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط) از پرداخت مالیات معاف هستند.

 

انتهای پیام
captcha