تکریم علمای دینی کردستان از مطالبات رهبری است
کد خبر: 3939269
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

تکریم علمای دینی کردستان از مطالبات رهبری است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تکریم علمای دینی را از مطالبات رهبری بیان کرد و افزود: اولین مأموریتی که رهبر معظم انقلاب به بنده ابلاغ کردند تکریم علمای دینی در استان است که در این راستا اگر علما و روحانیون درگیر مشکلات خاصی هستند، برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، روز گذشته، 15 آذرماه در دیدار با روحانیون اهل تشیع و تسنن شهرستان بیجار با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان کردستان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دیدار با روحانیون و طلاب این شهرستان دو ماه به تعویق افتاد که به کمک خداوند متعال امروز این دیدار برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو خدمتگزار طلاب و روحانیون باشیم، افزود: قرآن کریم در چندین آیه به ویژگی انسان‌های شایسته اشاره کرده که از جمله آن‌ها آیه 75 سوره فرقان است که می‌فرماید: «أُولَئِكَ يُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُوا وَيُلَقَّوْنَ فِيهَا تَحِيَّةً وَسَلَامًا؛ اينانند كه به پاس آنكه صبر كردند غرفه[هاى بهشت را] پاداش خواهند يافت و در آنجا با سلام و درود مواجه خواهند شد».

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: ما روحانیون و مسئولان در موقعیتی قرار داریم که باید نسبت به گذشته بسیار کار و تلاش داشته باشیم، چراکه با کسالت و رخوت کاری پیش نمی‌رود و در این عرصه علم‌آموزی، تسلط بر علم، تفکر و اندیشیدن عالمانه، بصیرت و فهم سیاسی و مطالعه سیاسی بیشتر مورد نیاز است که باید در این مورد همتی مضاعف داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان داشتن تقوای الهی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: روحانیون باید با تقوای الهی و مجهز شدن به علم روز و پیش مطالعه خود را برای تدریس در کلاس‌های حوزه آماده کنند تا بتوانند اطلاعات را صحیح و کامل انتقال دهند.

وی با تأکید بر سکونت مردم در شهرستان بیجار ادامه داد: متأسفانه شاهد مهاجرت گسترده مردم بیجار هستیم که برای این مشکل باید چاره‌اندیشی شود. در این راستا باید با تفکر، مطالعه برنامه‌های فرهنگی مختلفی برگزار شود تا بتوان برای سکونت بیشتر مردم در شهرستان بیجار که مطالبه رهبر معظم انقلاب بوده، اقدام اساسی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: اولین مأموریتی که رهبر معظم انقلاب به بنده ابلاغ کردند تکریم علمای دینی در استان کردستان است که در این راستا اگر علما و روحانیون درگیر مشکلات خاصی هستند، پیگیری و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به دغدغه‌های معیشتی روحانیون، خانه عالم و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: تقویت حوزه‌های سفیران، ساخت و تعمیر خانه‌های عالم برای مبلغان دینی، مساعدت و کمک معیشتی به طلاب و روحانیون اهل سنت و تشیع این شهرستان از دیگر اموری است که در دستور کار داریم.

وی در پایان یادآور شد: تلاش همه ما اعتلای دین اسلام است و در این مسیر یک اراده و کوشش جهادی می‌طلبد که با دلسوزی تمام دنبال آن هستیم.

جوابگوی نیازهای مردم باشیم

حجت‌الاسلام پورذهبی، همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار با ابراز خرسندی از اینکه در جمع مسئولان این شهرستان قرار دارد، اظهار کرد: سال‌ها پیش یک سفر کاری به شهرستان بیجار داشتم که مهمان‌نوازی و لطف مردم این منطقه هنوز در ذهنم باقی است و از استقبال و لطف این مردم سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: بیجار از لحاظ دینی، علمی و اقتصادی افتخارات زیادی دارد و ما امروز در برهه‌ای از زمان قرار گرفته‌ایم که بیش از هر زمان دیگری نیاز به کار و تلاش داریم چراکه توقع بر این است که جوابگوی نیازهای مردم باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه مسئولان باید واقع‌بین و شنونده خوبی برای مردم باشند، بیان کرد: هنر یک مسئول خوب این است که بسیار بشنود و از انتقادها نهراسد چراکه به فرموده مقام معظم رهبری امروز مردم از این فشارها و مشکلات اقتصادی گله‌مند هستند. ما امروز هرکدام به نحوی یک کارگزار هستیم و این امر سطح توقعات ما و شما را متفاوت کرده و مهم‌ترین کاری که می‌توانیم در این برهه انجام دهیم، در جهت رضایت‌مندی مردم و حل مشکلات آنان تلاش مضاعف داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر مسئله محور بودن مسئولان تأکید و اعلام کرد: شرایط امروز می‌طلبد که همه مسئولان مسئله محور عمل کنند و درباره مسائل اصلی مردم و این شهرستان مطالعه داشته باشند و به کارهای اساسی و مهمی که آلام مردم را التیام می‌بخشد، بپردازند.

وی خطاب به مسئولان شهرستان بیجار با تأکید بر اینکه نهضت خدمت‌‌رسانی با نگاه و تلاش جهادی فراموش نشود، بیان کرد: تمام فکر و فرهنگ و اشتیاقمان این باشد که به مردم خدمت کنیم و با برنامه‌ریزی صحیح برای برطرف کردن مشکلات مردم با همت جهادی تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ادامه پاک‌دستی برای یک مسئول را بسیار ضروری برشمرد و افزود: باید همه مدیران از حسن پاک‌دستی در کار و شغل خود برخوردار باشند و امروز گذشته از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی چیزی که مردم بیشتر از وجود آن ناراحت هستند، دست‌درازی به بیت‌المال، رانت خواری، فساد و اختلاس مالی مدیران و زیردستان آن‌ها است.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان همه مسئولان را به خوش‌گویی و گشاده‌رویی دعوت کرد و یادآور شد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری به نمایندگان خود در استان‌ها خوش‌گویی و گشاده‌رویی است که اگر این حسن نیکو در هر شخص و مسئولی رعایت نشود بسیار آزار دهنده است، لذا انتظار است با رعایت این خصلت پسندیده امانت‌دار خوبی برای نظام و شهدا باشیم.

انتهای پیام
captcha