دانشجویان در حل مشکلات کشور پیشقدم شوند
کد خبر: 3939307
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

دانشجویان در حل مشکلات کشور پیشقدم شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که انتظار داریم تا دانشجویان در حل مشکلات کشور پیشقدم شوند، گفت: دانشجویان در همه دوران به مسائل کشور حساس بوده و امروز نیز انتظار می‌رود تا نیروی جهادی و انقلابی در رفع معضلات کشور یاری‌گر مسئولان باشند.

دانشجویان در حل مشکلات کشور پیشقدم شوندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان، فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، امروز 16 آذر، در نشست صمیمی با دانشجویان این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر، با بیان این‌که قشر دانشجو همواره آگاه و بصیر بوده است، گفت: اقدامات و فعالیت‌هایی که دانشجویان در سال‌های گذشته و عرصه‌های مختلف انجام داده‌اند همیشه گواه و شاهد این موضوع بوده که دانشجو به مسئولیت سنگین خود آگاه هست.

وی اظهار کرد: دانشگاه بدون حضور دانشجو صفایی ندارد اما امسال مجبور به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و مقابله با آن، مجبور به برگزاری مجازی مراسمات هستیم اما امیدواریم تا با ریشه کن شدن کرونا، بار دیگر شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و آغاز فعالیت‌های حضوری و کلاس‌های درس باشیم.

قالیچی، ضمن تسلیت شهادت دانشمند شهید فخری‌زاده، گفت: دشمن با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از مشاهده پیشرفت‌های دانشمندان و جوانان ما به خشم آمده و دست به ترور می‌زند، در حالی که دانشجویان و جوانان امروزی همان دانشمندان فردایی هستند که راه شهید فخری زاده‌ها را ادامه خواهند داد و آینده انقلاب و کشور به دست این جوانان و دانشجویان سپرده خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به حادثه 16 آذر و شهادت دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: استکبار ستیزی، مقابله با استبداد و قطع نفوذ آمریکایی‌ها از کشور دلیل اصلی این حادثه بود؛ چرا که دانشجویان وقت به مسئولیت خود پی بردند و با سر دادن فریاد عدالتخواهی، به مقابله با ظلم ستمشاهی پرداختند.

وی با بیان این‌که انتظار داریم تا دانشجویان در حل مشکلات کشور پیشقدم شوند، افزود: دانشجویان در تمامی دوران به مسائل کشور حساس بوده و امروز نیز انتظار داریم تا با نیروی جهادی و انقلابی در حل مشکلات کشور یاریگر مسئولان انقلابی و جهادی باشند.

قالیچی، با تأکید بر عمل به مسئولیت اجتماعی هر یک از اعضای جامعه، بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز باید دانشجویان با مهارت‌آموزی و خوب درس خواندن به مسئولیت خود عمل کنند تا کارآفرین به بار بیایند و دنبال شغل دولتی نباشند بلکه علاوه بر خود، برای دیگران نیز اشتغال زایی کرده و باری بر دوش دولت نباشند.

وی با اشاره به این‌که دانشجو باید مطالبه گر باشد، گفت: از دانشجویان انتظار داریم تا در همه موارد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، حق دانشجویی خود را مطالبه کرده و در برگزاری دروس عملی، کاربینی و کارورزی نهایت دقت را داشته باشند تا به نحو احسن و مطلوب این دروس را پاس کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دوران مدرک گرایی تمام شده است، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی بسترهای لازم را برای کارآفرینی دانشجویان فراهم کرده است، دانشجویان نیز باید از دوران تحصیل خود نهایت استفاده را برده و با استفاده از امکانات و پتانسیل‌های مراکز آموزشی، که در کنار صنعت و جوار کارگاهی هستند، در یادگیری مهارت‌های تخصصی نهایت تلاش را بکنند تا بعد از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشند.

وی با اشاره به وقوع انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها در سال 59، گفت: جوانان و دانشجویان وقت با احساس مسئولیت و به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در جبهه‌های جنگ و نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند؛ چون نیاز آن زمان را دانشجویان بصیر درک کرده بودند و الان نیز دانشجویان باید در جنگ فرهنگی و اقتصادی که دشمن شروع کرده حاضر باشند و به مقابله با آن بپردازند، چرا که برای شکست تحریم و خودکفایی مملکت نیاز به همت دانشجویان انقلابی و جهادی داریم.

قالیچی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه دانشجویان به مسائل فرهنگی، گفت: دانشجویان علاوه بر موضوعات آموزشی و پژوهشی به مسائل فرهنگی و دینی نیز باید توجه ویژه داشته باشند و تهذیب را سرلوحه کارهای خود قرار بدهند تا بتوانیم شاهد دانشگاهی با نشاط و پویا باشیم.

انتهای پیام
captcha