پایان دی‌ماه؛ مهلت ارسال آثار به جشنواره دانشجویی ققنوس
کد خبر: 3940563
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

پایان دی‌ماه؛ مهلت ارسال آثار به جشنواره دانشجویی ققنوس

مسئول بسیج دانشجویی البرز با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره دانشجویی ققنوس در این استان، گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان دی‌ماه سال جاری اعلام شده است.

پایان دی‌ماه؛ مهلت ارسال آثار به جشنواره دانشجویی ققنوس

جعفر فلاح‌نژاد، مسئول بسیج دانشجویی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از اعلام فراخوان ششمین جشنواره ققنوس هم‌زمان با گرامیداشت روز دانشجو در این استان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری جشنواره، کشف استعدادهای هنری دانشجویان به‌ویژه دانشجویان بسیجی و معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی مأموریت ویژه‌ای برای تربیت نیروی تراز اول انقلاب اسلامی دارد و این جشنواره نیز در راستای تحقق این هدف برگزار می‌شود، افزود: محورهای جشنواره شامل ادبیات، هنرهای تجسمی، ادبیات نمایشی، فیلم کوتاه، انیمیشن، تئاتر، استندآپ کمدی، موسیقی، مداحی و پژوهش‌های هنری بوده و آخرین مهلت ارسال آثار توسط دانشجویان تا پایان دی‌ماه سال جاری است.

این مسئول در ادامه به موضوعات عمومی جشنواره اشاره کرد و گفت: عدالتخواهی اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات صنفی دانشجویی، دانشگاه اقتصاد مقاومتی، تحریم‌های ظالمانه ایران، دفاع مقدس محور مقاومت، استکبارستیزی، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، سبک زندگی اسلامی و تناقضات سبک زندگی مدرن، وفاق اجتماعی ایرانیان، جهاد اقتصادی، بیانیه گام دوم انقلاب و فرهنگ و هویت شهروندی، موضوعات عمومی این جشنواره هستند.

وی تصریح کرد: در بخش هنر‌های تجسمی نیز که شامل پوستر، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی و نقاشی می‌شود، محور‌های آثار هنری در موضوعات سبک زندگی بومی و محلی و آیین‌های فراموش شده، تناقضات سبک زندگی مدرن، عدالت اجتماعی، آمریکا و استکبار نوین، شهید و دفاع مقدس فرهنگی اعلام شده است و شرکت‌کنندگان در این بخش می‌توانند سه اثر ارسال کنند.

فلاح‌نژاد همچنین به بخش ویژه این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال بخش ویژه این جشنواره به نام «سردار دل‌ها» به زندگی‌نامه و آثار حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته است.

مسئول بسیج دانشجویی البرز در پایان گفت: بازبینی و پذیرش آثار در بهمن‌ماه سال جاری انجام می‌شود و اختتامیه جشنواره نیز اسفندماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha