جشنواره «قرآن و عترت» ویژه بانوان طلبه یزدی برگزار می‌شود
کد خبر: 3940797
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

جشنواره «قرآن و عترت» ویژه بانوان طلبه یزدی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری جشنواره «قرآن و عترت» ویژه طلاب خواهر همزمان با ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

جشنواره «قرآن و عترت» ویژه بانوان طلبه یزدی برگزار می‌شودمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از برگزاری جشنواره «قرآن و عترت» حوزه علمیه خواهران خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته این مسابقات به صورت مجزا در حوزه علمیه خواهران و در بخش‌های «حفظ»، «مفاهیم قرآن»، «تفسیر»، «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» برگزار می‌شد، با توجه به اینکه این مسابقات، با مسابقات مرکز خدمات موازی بود، تصمیم گرفته شد که برنامه‌ها هماهنگ و یکپارچه برگزار شود و امسال این مسابقات در زیر مجموعه مرکز خدمات انجام می‌شود.

وی آغاز مسابقات را همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) و ایام الله دهه فجر و اختتامیه آن را مصادف با میلاد امیرالمومنین، علی (ع) دانست و مسابقه «حفظ» در بخش شفاهی و مسابقه «نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» به صورت کتبی را از محورهای مسابقات اعلام کرد.

حسن‌پور ادامه داد: مسابقه حفظ شامل یک جزء، ۵ جزء، ۱۰جزء، ۱۵جزء، ۲۰جزء و کل قرآن کریم و به صورت شفاهی برگزار خواهد شد بدین نحو که ابتدا با طلاب خواهر تماس تلفنی و یا ارتباط تصویری گرفته می‌شود و در این بخش ارزیابی و اگر در مرحله ارزیابی امتیاز لازم را کسب کنند، برای مسابقات انتخاب می‌شوند.

وی افزود: مسابقات به دلیل همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، البته افرادی که در ارزیابی امتیاز لازم را کسب خواهند کرد، پیش از مسابقه آموزش‌هایی را خواهند داشت که از طریق آموزش آنلاین مرکز خدمات و یا تماس تلفنی برگزار می‌شود.

حسن‌پور افزود: آزمون کتبی مسابقات اعم از «صحیفه سجادیه» از درسنامه صحیفه سجادیه تالیف مرکز رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان و «نهج‌البلاغه» نیز از درسنامه نهج‌البلاغه تالیف حمید محمدی برگزار خواهد شد. مسابقات کتبی ارزیابی اولیه را ندارد و صوت و فایل مربوطه به صورت آفلاین در سامانه آموزش مجازی مرکز خدمات بارگذاری و آزمون کتبی در ایام دهه فجر به صورت ۲۰ سوال تستی و آنلاین انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: جوایز این مسابقات از رتبه اول تا سوم هر رشته در مرحله نهایی جوایز نفیس همراه با تقدیرنامه و همچنین افرادی که حد نصاب امتیاز را کسب کنند تا سقف پنج نفر در هر رشته و در پایان جشنواره نیز که در روز تولد امام علی(ع) برگزار می‌شود، بین تمام شرکت‌کنندگان جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: طلاب حوزه علمیه خواهران استان یزد کما فی‌السابق که در عرصه قرآن و مسابقات قرآنی خوش درخشیده‌اند، امسال نیز حضور باشکوهی را داشته باشند و بتوانند در مسابقات قرآنی رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

انتهای پیام
captcha