احتكار و گران‌فروشی بدون هیچ اغماضی رسیدگی می‌شود
کد خبر: 3940885
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

احتكار و گران‌فروشی بدون هیچ اغماضی رسیدگی می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با تأكید بر اینكه پرونده‌های گران‌فروشی و احتکار بدون هیچ اغماضی رسیدگی شده است، گفت: از تمام توان موجود برای کنترل قیمت‌ها استفاده شده و در همین راستا اقدامات تأثیرگذاری نیز اجرایی شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، غلامرضا سالاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس امروز، ۲۳ آذرماه به خبرنگاران گفت: در خصوص کنترل قیمت‌ها، تدابیری اتخاذ شد تا با همراهی و همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، اقدامات ضربتی در راستای مقابله با گران‌فروشی و احتکار انجام شود.

وی با تأكید بر اینكه پرونده‌های گران‌فروشی و احتکار بدون هیچ اغماضی رسیدگی شده است، به راه‌اندازی قرارگاه ربیع‌الاول با مشاركت دستگاه‌های نظارتی مختلف اشاره كرد و افزود: از تمام توان موجود برای کنترل قیمت‌ها استفاده شده و در همین راستا اقدامات تأثیرگذاری نیز اجرایی شده است.

سالاری، نقش نظارتی شهروندان را مهم‌ترین مؤلفه نظارتی دانست و با بیان اینکه عمده کالاهای احتکاری بر اساس گزارش شهروندان کشف شده است، گفت: پررنگ شدن ارتباط دو سویه دستگاه‌های نظارتی و مردم اثرات بازدارندگی داشته و موجب کاهش تخلفات می‌شود.

مدیركل تعزیرات حكومتی فارس گفت: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادها، در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر فعال است.

وی یادآور شد: کشف ده‌ها انبار احتکار کالاهای اساسی توسط پاسداران گمنام امام زمان‌(عج)، از اقدامات موثر قرارگاه ربیع‌الاول بوده که تاثیر بسزایی در کوتاه کردن دست سودجویان و فروکش کردن التهابات بازار داشته است‌.

سالاری با اشاره به تشکیل ۳۶۰ فقره پرونده احتکار، اخفا و امتناع از عرضه در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس، گفت: متخلفین این پرونده‌های به بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند و علاوه بر آن مقرر شد تا در صورت کشف انبار احتکار، بدون هیچ‌گونه تعللی، کالاهای مکشوفه با نظارت سازمان صمت عرضه شود.

مدیركل تعزیرات حكومتی فارس در ادامه با بیان اینكه طی هشت ماه منتهی به ابتدای آذر امسال، بالغ بر ۱۷ هزار پرونده توسط شعب تعزیرات در فارس رسیدگی و حکم‌های مربوط به آن‌ها صادر شده است، گفت: پرونده‌های تشکیل شده در این مدت مربوط به حوزه‌های صنفی، بهداشتی، قاچاق کالا و ارز و ... بوده است.

وی با تصریح اینكه متخلفان مرتبط با این پرونده‌ها بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال جریمه شده‌اند، گفت: طی این مدت بالغ بر ۱۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی، تولیدی، توزیعی و دیگر صنوف انجام و طی این بازرسی‌ها به ۵ هزار صاحب صنف برای رفع تخلف تذکر داده شده است.

مدیر کل تعزیرات فارس در پایان گفت: شهروندان چنانچه اطلاعی از دپوی غیرقانونی کالا در هر محلی دارند، مراتب را به شماره ۱۱۴ سازمان اطلاعات سپاه و یا ۱۲۴ سازمان صمت گزارش داده تا نسبت به پیگیری موضوع گزارش اقدام و با متخلفین برخورد شود.

انتهای پیام
captcha