احتكار روغن در انبار جهاددانشگاهی فیروزآباد صحت ندارد
کد خبر: 3941005
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

احتكار روغن در انبار جهاددانشگاهی فیروزآباد صحت ندارد

فرماندار فیروزآباد با تکذیب انتساب موضوع احتکار روغن در انبار جهاددانشگاهی این شهرستان، گفت: حق قانونی جهاددانشگاهی و اداره صمت این شهرستان است که نسبت به احقاق حق قانونی خود برای شناسایی و برخورد با ناشر این خبر کذب اقدام کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدكمال علوی، فرماندار فیروزآباد، امروز، 24 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن فردی ضمن فیلمبرداری از یک دستگاه کامیون در حین تخلیه حلب‌های روغن، ادعا کرده بود این روغن در انبار متعلق به جهاددانشگاهی فیروزآباد، دپو شده است، گفت: محتوای این فیلم نه تنها حقیقت ندارد بلکه انبار متعلق به یک شخص حقیقی بوده که کد انبار هم داشته است.

وی تأكید كرد: حق قانونی جهاددانشگاهی و اداره صمت این شهرستان است که نسبت به احقاق حق قانونی خود برای شناسایی و برخورد با ناشر این خبر کذب اقدام کنند. پیش از این موضوع، طی نامه‌ای رسمی سازمان صمت فارس از تمام ادارات صمت شهرستان‌ها درخواست معرفی عاملین برای دریافت روغن مورد نیاز قنادی‌ها و رستوران‌ها کرده بود.

فرماندار فیروزآباد با تأكید بر اینكه این روغن مصرف خانوار نداشته و غیرقابل فروش برای خانوار بوده و صرفاً مصرف صنعتی دارد، گفت: بدسلیقگی و کج‌سلیقگی منتشرکنندگان این کلیپ که خود خلاف قانون است، موجب شد تا با اعتبار جهاددانشگاهی به‌عنوان یک مرکز علمی پژوهشی و اداره صمت شهرستان بازی شود.

وی تصریح كرد: منتشرکنندگان در صورتی که احساس می‌کردند تخلفی انجام شده است، می‌توانستند مراتب را از طریق شماره تماسهای مبادی قانونی و سامانه ١٢٤ وزارت صمت اطلاع دهند، اما حق اظهارنظر در مورد موضوعی خلاف واقعیت در شبکه‌های اجتماعی و اعلام آدرس غلط را نداشتند.

فرماندار فیروزآباد یادآور شد: طی بازیدی که با حضور سرپرست دادسرا و رئیس دادگستری فیروزآباد از انبار انجام شد، با مشاهده اوراق و اسناد مشخص شد که روغن کاملا از مسیر قانونی وارد شهرستان شده است.

علوی در پایان تأکید کرد: وقتی مبادی قانونی مشخص از سوی مراجع قضایی و دستگاه‌های امنیتی وجود دارد کسی نمی‌تواند خودسرانه هر موردی را دید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

انتهای پیام
captcha